Gå til innhold

Vet ikke helt -til NHD eller noen andre


Gjest Stille gråt

Anbefalte innlegg

Gjest Stille gråt

Undertegnede lever desverre fremdeles, men psykofixer, som da er en skarve psykolog, mener at jeg har hatt et sånn der

psykotisk gjennombrudd, [bare tankekjør/tankekaos]

Psykiateren på sinn.sj huset sa at psykose=galskap.

Egentlig så føler jeg meg ikke som en gærning.

Redd for at det der psykotiske gjennombruddet blir noe mer enn det det er.

Psykofixer sa at det gikk an å bli "mer gal" liksom..

Er egentlig ikke så forferdelig preget av depresjonen nå, har fungert nesten normalt, de fleste "symptomene" på depresjon er borte. Håper på å bli helt frisk igjen, men da kommer vel det som var før depresjonen tilbake.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forebygge en nedtur igjen, må

liksom "se glad ut" når jeg kommer tilbake til skolebenken fordi "alle" vet at jeg er psyk.

Så hvordan skal jeg greie det. ?

En ny periode med depresjon klarer jeg ikke, da havner jeg i skrin.

Psykofixer prøver å prakke på meg medisin, men jeg klarer ikke å svelge tabeletter lenger.

Dessuten så har jeg relativt liten tiltro til de der psykiaterne her.

Dersom depresjonen skyldes biologi-feil i hjernen min, så kan det vel hjelpe med tabeletter, men dersom den skyldes traumer osv (som fixer prøver å påstå) så hjelper det vel ikke med tabeletter.Eller???

Huff, jeg maser visst fælt nå...

Har du en kommentar Nils Håvard?

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Teoretisk sett går det sikkert an å bli "mer gal" - men det er mye annet som kan skje også... Av og til blir jo faktisk livet bedre og bedre - selv om det kan være vanskelig å tro når man har vært langt nede over lengre tid.

Ser for meg at du gruer deg til å begynne på skolen igjen - men siden du "overlevde" alt styret rundt praksisen din i vår - så kommer du deg nok gjennom det neste skoleåret også:-) Du trenger ikke å se spesielt glad ut (det får være grenser for hva du skal gjøre for å tilfredsstille andres behov...*s*) - men du må vel passe på å ikke isolere deg alt for mye.

Jeg synes alltid at semesterstart gir meg en ganske god følelse - da har jeg jo fortsatt muligheten til å være en "perfekt" student det kommende semesteret...

Lykke til med semesterstart - prøv å ikke ta alt for mange sorger på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Indikasjonen for antidepresiva bestemmes ut fra depresjonens alvorlighet og antallet tidligere episoder. Årsaken til depresjonen er av underordnet betydning.

Jeg støtter derfor din psykiaters vurdering mht. medisin.

Når det gjelder det andre du nevner, har jeg intet å tilføye til froskens innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...