Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå vært plaget av ømme, smertefulle fingerledd i flere måneder. Jeg har hatt senebetennelser i begge armene og nakken flere ganger. Sist jeg fikk slik betennelse begynte kort tid etter også fingrene å verke. Det har kommet og gått litt, men jeg er veldig plaget av det i jobben. Jeg bruker pc'n hele dagen på jobb og jeg merker at det blir vanskeligere og vanskeligere. Leddene er ikke hovne eller røde, og ei heller ekstra stive på morgenen. Leddene er omtrent konstant ømme. Det er blitt påvist d-vitamin mangel med verdi på 20. Jeg tar kalsium med d-vitamin 1000 mg hver dag.

Jeg er redd for at dette kan være noen form for gikt. Jeg føler meg hemmet i hverdagen på grunn av dette. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207139-%C3%B8mme-fingerledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal få stilt sikker diagnose. Det kan være slitasjegikt ( artrose, eller andre former for gikt. Det kan også tenkes at nerveutstråling fra nakken er årak. be om time hos fastlegen din først. Denne vil trolig ta noen blodprøver, undersøke nakke/ledd og kanskje bestille røntgenbilder. Dersom legen er usikker, kan det hende du bør henvises til en reumatolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207139-%C3%B8mme-fingerledd/#findComment-1497629
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...