Gjest betina Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 Jeg er 30 år og har jevnt og trutt lagt på meg 13 kg i løpet av to år. Jeg spiser hva jeg vil kalle ganske normalt (1 youghurt til frokost, to skiver til lunsj og f.eks. pasta/skinke til middag, godteri i helgene). Har det ganske hektisk da jeg studerer ved siden av jobb, så noen organisert trening blir det ikke. Prøver derimot å gå en del (25 min. til jobben) og sykler litt. Klart jeg skulle ha rørt meg mer for å gå NED i vekt, men hvorfor fortsetter jeg å legge på meg? Klarer ikke å sette fingeren på hva som kan ha utløst vektøkningen. Håper noen kan komme med konstruktive forslag. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 Ta først en tur til legen, for å utelukke at det kan være en medisinsk årsak til at du ikke går ned i vekt. Forsøk - hvis alt er ok iflg. legen - å spise oftere og mindre måltider (4-5 måltider pr. dag) for å få opp forbrenninga. Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og evt. kvelds - med 3-4 timers mellomrom. Spis også masse grønnsaker - f.x. salat til lunsj og/eller middag m.m. - og gjerne et par frukt pr. dag. Drikk også rikelig med vann, minimum 1,5 liter pr. dag - gjerne mer (inntil 3 liter). Denne mengden er ikke inkl. inntak av kaffe/te/brus, da disse er vanndrivende. Lykke til! :-) 0 Siter
Gjest bliiip Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 Forbrenningen går jo gradvis ned etter at man fyller 25, kanskje det har en sammenheng også?! 0 Siter
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 5. mars 2001 Skrevet 5. mars 2001 Hei betina Ta opp problemet med legen din, og be om å få undersøkt stoffskiftet ditt. Det er mulig at lavt stoffskifte er årsaken til vektøkningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.