Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem når det gjelder svette: Jeg svetter veldig mye når jeg trener/er i fysisk aktivitet. Dette gjør ikke så mye på en vanlig treningsøkt, men det er plagsomt når jeg skal på skitur e.l. og det er kaldt ute. Jeg blir våt av svette som igjen fører til at jeg veldig lett blir kald og fryser når jeg stopper opp. Jeg må ha med fullt klesskift på en vanlig dagstur, og kvier meg for å gå turer

over flere dager (med telt) hvor det tar tid å få tørket klærne. Jeg er i alminnelig god form (har ingen problemer med å løpe 10 km) og ikke overvektig. Jeg plages ikke med svetting ellers, kun når jeg trener. Har lavt stoffskifte, men bruker Thyroxin og stoffskiftet har normalisert seg igjen.

En annen ting er at jeg blir svært rød i ansiktet under trening, mye rødere enn alle andre som jeg trener sammen med. Dette syns jeg er litt flaut. Er det noe å gjøre med dette? Har du noen tips for å begrense svettingen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20725-svette-og-r%C3%B8dming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...