Gå til innhold

Når kan man kjenne livmoren utenpå magen?


Paloma

Anbefalte innlegg

Hei,

Når kan man kjenne livmoren med hånden utenpå magen når man ligger på ryggen? Jeg er omtrent 12 uker på vei, og kjenner fortsatt ingen ting. Husker ikke hvordan det var forrige gang.. men iflg boken er babyen 7cm nå, og med fostervann, livmor etc. så må det jo være et sted...

Jeg har ikke vært til legen enda, får jeg kjeft fordi jeg er sen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanlig å kjenne livmoren en gang mellom uke 12-15. Det står mye om dette på

www.min-mave.dk

Du får nok ikke kjeft av legen, men det kan være lurt å ta en tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig å kjenne livmoren en gang mellom uke 12-15. Det står mye om dette på

www.min-mave.dk

Du får nok ikke kjeft av legen, men det kan være lurt å ta en tur snart.

Takker, fikk det plutselig for meg at kanskje det ikke var noen der likevel...

Det passet dårlig dette her, så jeg har utsatt legebesøket (og tenkt på helt andre ting...) men nå har jeg prøvd å bestille en time i tre dager. Fint med fastlege, men hvis han hadde hatt noen til å ta telefonen hadde det blitt enda bedre... Hadde tenkt å gå til lege før jeg sa noe på jobben...

Uff, det gruer jeg meg skrekkelig til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+5 og har kjent livmora ihvertfall et par uker nå.

I forrige svangerskap var jeg minst like sent ute med å kontakte legen, men det var ingen som reagerte på det. Det er uansett lite de kan gjøre så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan kjenne der fra 10 uker. Jeg kjenner ikke min egen.

Det er en del blodprøver som skal tas mellom uke 12 og 15, så det er greit at du kommer deg til lege nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, fikk det plutselig for meg at kanskje det ikke var noen der likevel...

Det passet dårlig dette her, så jeg har utsatt legebesøket (og tenkt på helt andre ting...) men nå har jeg prøvd å bestille en time i tre dager. Fint med fastlege, men hvis han hadde hatt noen til å ta telefonen hadde det blitt enda bedre... Hadde tenkt å gå til lege før jeg sa noe på jobben...

Uff, det gruer jeg meg skrekkelig til....

Hvorfor grue deg til å gå til lege med noe slikt? Jeg husker det som bare spennende :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Ikke legen, men sjefen..........

Fortalte det til min sjef forrige uke, og etter hvert til de andre på jobben også. De ble glade på mine vegne!!! Det var ikke noe å grue seg for!! De ble heller glade for at jeg sa ifra såpass tidlig, slik at de kan planlegge fordelingen av mine arbeidsoppgaver. De sa også at hvis det var noe de kunne bidra med i denne perioden, måtte jeg bare si ifra. Så ta det med ro: har du en hyggelig sjef, blir nok samtalen en hyggelig affære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til min sjef forrige uke, og etter hvert til de andre på jobben også. De ble glade på mine vegne!!! Det var ikke noe å grue seg for!! De ble heller glade for at jeg sa ifra såpass tidlig, slik at de kan planlegge fordelingen av mine arbeidsoppgaver. De sa også at hvis det var noe de kunne bidra med i denne perioden, måtte jeg bare si ifra. Så ta det med ro: har du en hyggelig sjef, blir nok samtalen en hyggelig affære!

Hei,

Joda,en lykkelig begivenhet etc., mine tidligere sjefer har tatt det pent. Problemet denne gangen er at jeg fikk ny jobb for to uker siden. Jeg håper det går greit. Var hos legen i dag (omsider) og fikk sett ultralyd - det var som å se jentungens mini-babyborn dukke! Så helt klart baby der ja.. sprett i den var det også. Prøvde å få tak i sjefen min i dag, men han var ikke på kontoret hele dagen... får prøve igjen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...