Gå til innhold

Ryggproblemer og kiropraktikk

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i nederste del av ryggen i noen dager nå. Smerten sitter på venstre side mot setet og det er også noe murring nedover benet.

Jeg var hos kiropraktor idag og han sa at jeg mest sannsynlig hadde en utposning på en skive nederst i ryggen. Behandlingen er jo svindyr, og hvis jeg kan slippe det utlegget så vil jeg jo helst det.

Er dette noe som kan gå over av seg selv, eller må det behandling til?

Jeg har ikke fått time hos lege ennå, så jeg bruker Ibux 200 mg. Vil de kunne hjelpe meg til en raskere bedring, eller må det sterkere dop til? Eller spiller det ingen rolle om jeg tar medisin eller ei?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20746-ryggproblemer-og-kiropraktikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kronisk rygg

Det vil etter all sannsynlighet gå over av seg selv - og du trenger ikke gå til kiropraktor nå i allefall.

Bruk Ibux i store doser noen dager - og is i tillegg ned ryggen noen ganger daglig. Legg deg på en ispakning - eller bruk evt. en pose frosne erter som ispakning.

Hvis du så i tillegg er flink til å gå noen små turer daglig, så ligger du godt an til å være symptomfri om ikke altfor mange dager:-)

Har vært på kurs angående samme problemstilling. For det første så er det eneste som hjelper å mosjonere. Vi fikk beskjed om å gå vanlig en halvtime hver dag, samt å traske litt i skog og fjell når været passet seg sånn. Vi fikk også noen øvelser vi skulle gjøre, noe jeg ikke har gjort...

På den annen side tror jeg det er til en fysioterapeut du burde gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...