srb1365380925 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei. Jeg er en mann på 24år som er litt bekymret oner min helse. Jeg er noe overvektig samt lite trening og jeg røyker. De tre-fire siste månedene har jeg opplevd noe rart. Jeg får kraftig hjertebank ,noe presser i brystet,blir svimmel samt det føles som om jeg går tom for luft. Det føles som om noe tetter seg i halsen. Anfaller varer i ett sekund og jeg tvinger meg til å puste igjen. Dette skjer nesten hver kveld når jeg skal sove. Får anfallet kvikker til med et pang. Dette gjør soving veldig vanskelig og når jeg er virkelig trøtt kommer anfallene sterkest. Når jeg sovner forsvinner de og jeg plagest aldri når jeg sover. På dagen hender det (veldig skjeldent) at jeg blir svimmel hjertebank og hele hodet blir varmt, puste anfallet kommer og jeg tvinger meg selv til å puste. Det føles av og til som om det sitter noe fast i halsen og jeg prøver å rape. Når det skjer løsner alt og jeg føler meg frisk igjen. Feiler det noe meg? Jeg har prøvd å forske selv,men finner ingen svar. Er det noe jeg innbiller meg? Jeg har aldri følt slike symptoner før. Jeg har hatt en hudsykdom som heter Henock Schnønleins Purpura,kan dette ha noe med ubehaget jeg føler 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207486-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 kan ikke skjønne at dette skulle ha noe med din tidligere hudsykdom å gjøre. kanskje kan du ha et syreproblem; med sår slimhinne i spiserøret; en syreblokkerende kur vil i tilfelle kunne hjelpe. prøv å legg merke til om plagene har sammenheng med måltider, og eventuelt type mat. Dette høres ikke ut som hjertesykdom, mer som en slags stres-reaksjon. Imidlertid synes jeg du skal kontakte fastlegen din for en helsesjekk, der også hjertet, blodtrykk og stoffskiftet undersøkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207486-bekymret/#findComment-1502625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.