Gå til innhold

17-uten mens


Gjest cab

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 1/2 år, som føler meg meget unormal! Jeg har hatt utflod i ca. 4-5 år...men når kommer mensen? Det er vell på tide snart..er så bekymret..hva kan årsaken være, (jeg har utviklet bryster også)? Jeg trener en del..men har normal kroppsvekt ( 1,70 høy, 55kg) Er ofte svimmel ....spiser nokså lite sunn mat, men drikker nesten ikke noe i løpet av en dag (ca. 2 glass)! Har snakket med typen og søsteren min om dette...søsteren min synes jeg skal vente å se om det snart kommer, mens typen min vil at jeg skal gå til legen med en gang! Hva synes du jeg bør gjøre? Er det noe behandling for den slags? På forhånd-tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner det som unormalt om en jente ikke har fått mensen ved 16 år. Du bør absolutt søke lege for utredning. Det vil da bli tatt en hormonanalyse, blodprøve, evt en hormontest for å se om man kan fremkalle en blødning. Prøvene vil avsløre hva behandling du trenger, om du i det hele tatt trenger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
tiana1365379941

Vi regner det som unormalt om en jente ikke har fått mensen ved 16 år. Du bør absolutt søke lege for utredning. Det vil da bli tatt en hormonanalyse, blodprøve, evt en hormontest for å se om man kan fremkalle en blødning. Prøvene vil avsløre hva behandling du trenger, om du i det hele tatt trenger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Kjære cab.

Jeg vet veldig godt hvordan du har det, var selv 17 da mensen kom. Jeg er sikker på at alt ordner seg, men sånn for sikkerhets skyld kan du ta en blodprøve. Så slipper du å gå og gruble. Sannsynligvis er du helt normal. Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...