Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!! Har fått ny kjæreste- og etter vi hadde sex første gangen - og etterpå er jeg ganske sår i skjeden og underlivet-Syns jeg ikke tåler noe berøring før jeg blir øm og sår- Jeg klør litt og har litt utflod som er nesten litt beige av farge og som jeg syns luker litt..

har tatt en sopp-kur - men symptomene forsvant ikke noe særlig-

kan jeg ha fått en kjønnsykdom?? hvilken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207640-s%C3%A5r-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekoppen

Hei, en soppkur virker ikke dersom ikke også partner tar den, mener jeg. Han må også smøre på en ukes tid, samt avholdenhet for begge. Gå ellers til legen og sjekk deg for chlamydia, en kjønnssykdom som er lett å behandle, men kan føre til barnløshet hvis ikke du behandler!

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke urimelig å tro at du har fått en infeksjon. Det kan være relativt banal, f. eks. at din nye kjærerste har endel andre bakterier i sin genitalia som du ikke har vært bort i tidligere og de utløser en slik reaksjon. en det5 kan heller ikke utelukkes at det er en sk. sexduelt overført infeksjon med sopp eller bakterier. Det høres egentlig nikke som virus, selv om heller ikke det kan helt utyelukkes. I første omgang ville jeg tenkt på sopp, mest sannsynlig Candida. Dette kan behandles, som regel med god effekt med f. eks. Canesten eller andre soppmidler. Hvis symptomene ikke blir borte, som du nevner, ville jeg gått til en lege, tatt en prøve til mikrobiologisk undersøkelse og tatt behandlingen deretter. Det kan godt være bakterier som ikke reagerer på soppkur. De kan påvises og behandles vanligvis greit når man vet hva slags bakterier det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...