halla22 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Har vært hos to forskjellige urologer,han første stilte diagnosen kronisk prostatitt,mens den siste jeg var hos tok en mye grundigere undersøkelse.Han avkreftet at jeg hadde kronisk prostatitt,å stilte diagnosen overaktiv blære.Var ikke så veldig plaget me dette akkurat når jeg var hos den siste urologen,men nå har dt blitt helt forferdelig,har så sterkt trang at jeg ikke klare å gå utfor døren nesten.Var hos legen min i dag og tok diverse urinprøver og blodprøver.Han sier at han tror ikke jeg har noen av delene i og med at vannlatings problemene varierer så mye.Han mener dette her er en slags angst pga av diagnosene som har blitt stilt og at jeg er for fokuserte på dt,vet ikke hva jeg skal gjøre er.Er helt fortvila.han ville gi meg anti depressiva.men jeg tror ikke dt vil hjelpe.Har du noen ideer på hva jeg kan gjøre?Og hva dt kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207701-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det du forteller er ikke lett for meg å ta stilling til. Du skriver meget sparsomt om dine symptomer, om hvor gammel du er, hvor lenge du har hatt disse symptomer. Alle disse opplysninger var tilgjengelige for legene du har oppsøkt og ikke minst de kunne gjennomføre skikkelig undersøkelse. Og, allikevel er de kommet til tre forskjellige diagnoser. Jeg er ganske opgitt egentlig, fordi egentlig burde jeg forsøke å hjelpe deg, men samtidig kan jeg ikke komme med noen lettvinte løsninger uten at de er begrunnet. Du nevner sterk trang til vannlatning. Det er en hyppig og dominerende symptom ved ureterbetennelse og generelt ved urinveisinfeksjoner. EDr dette undersøkt på? Det kan også skyldes overaktiv blære, men for å stille denne diagnosen må andre tilstande r utelukkes. Og diagnosen kronisk prostatitt må baseres på skikkelig undersøkelser, gjerne vevsprøve fra prostatakjertelen inkludert. Om det sitter mellom ørene kan jeg heller ikke utelukke, jeg vet at slike tilstander forekommer, men igjen for å stille en sliik diagnose må andre tilstander utelukkes. Jeg beklager, men jeg kommer ikke lenger enn dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207701-hei/#findComment-1506424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.