Gå til innhold

Sopputslett i hodebunn?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk for tre uker siden et kraftig utslett i hodebunn, spesielt hårfestet og litt i pannen og bak ørene dagen etter at jeg hadde vært i bassenget og tatt solarium. Utslettet begynte med kløende hevelser (klumper)i huden som etter et par dager gikk over til et delvis ringformet utslett som var rødt i kanten (Det flasser ikke). Jeg har ikke hatt så kraftig utbrudd etter dette, men er plaget med at det konstant er enkelte slike kløende hevelser i hodebunnen, bak ørene og i pannen. Jeg har hatt et liknende utslett som dette tidligere andre steder på kroppen, men da har det vært bare en enkelt ringformet flekk og ikke kløe. Jeg mistenker soppinfeksjon og har derfor vasket håret med fungoral og brukt canesten. Det virker som det hjelper litt, men jeg blir ikke kvitt det. Hadde et utslett på brystvortene for et halvt år siden som legen mente var sopp, som ved behandling ble borte. Har også en veldig tykk tåneggel som jeg nettopp fikk vite at kunne komme av sopp! Har dette sammenheng med hodebunnproblemene? Hvordan kan jeg bli kvitt plagene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207863-sopputslett-i-hodebunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

jeg er ikke sikker paa at dette er sopp. Sopp vil som regel flasse, og er relativt uvanlig i hodebunn og ansikt.

Kloeende hevelser uten flassing kan vaere elveblest, i saa fall vil disse stadig flytte paa seg. Hvis utslettet staar paa samme sted over flere dager passer det daarlig, og man maa tanke paa andre typer utslett som er mer sjeldne.

Jeg tror ikke du kommer unna en vurdering hos hudlege, og jeg synes du skulle snakke med fastlegen din om en henvisning.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...