Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, eller hør om de har noe annet å anbefale. Jeg skal innom helsekosten i morra, selv om jeg også har IdoForm her hjemme nå.

Gikk jo alltid bra før da, før jeg i det hele tatt visste om disse greiene. Men det er jo jammen noe i det også, at alle bakterier, både gode og onde, forsvinner etter en antibiotikakur. Og siden det er i tarmen og i gode tarmbakterier at størstedelen av immunforsvaret ligger, er det jo viktig også.

Ja, og godt å være føre var i tilfelle fugleinfluensen skulle ta oss ;-)

Fortsetter under...

Så lenge man har normal avføring når man tar kur er det kanskje ikke nødvendig med tilførsel av bakterier?

Vel, bakteriefloraen i magen blir uansett endret. Og selv om man ikke får plager der og da, kan det på sikt gi problemer.

Men jeg er enig, det er jo ikke noe must! Jeg har tatt antibiotikakurer uten å ta tarmbakterier, og har ikke fått noe problemer i ettertid. Men så har jeg heller ikke hatt mange kurer heller.

Vel, bakteriefloraen i magen blir uansett endret. Og selv om man ikke får plager der og da, kan det på sikt gi problemer.

Men jeg er enig, det er jo ikke noe must! Jeg har tatt antibiotikakurer uten å ta tarmbakterier, og har ikke fått noe problemer i ettertid. Men så har jeg heller ikke hatt mange kurer heller.

Jeg har fått antibiotika en gang før i mitt liv, så jeg er ikke særlig bevandret i dette her... Den gangen fikk jeg soppinfeksjon i skjeden og skjønte kjapt sammenhengen :-(

Jeg unngår helt melk nå som jeg går på kur (bortsett fra Biola da). Ellers har jeg i et års tid spist to noni-juice-kapsler hver dag. Disse skal ha god effekt på tarmsystemet. Mulig det hjelper at jeg tar disse også. Uansett tror jeg at jeg skal koste på meg en BioCare-kur!

Jeg har fått antibiotika en gang før i mitt liv, så jeg er ikke særlig bevandret i dette her... Den gangen fikk jeg soppinfeksjon i skjeden og skjønte kjapt sammenhengen :-(

Jeg unngår helt melk nå som jeg går på kur (bortsett fra Biola da). Ellers har jeg i et års tid spist to noni-juice-kapsler hver dag. Disse skal ha god effekt på tarmsystemet. Mulig det hjelper at jeg tar disse også. Uansett tror jeg at jeg skal koste på meg en BioCare-kur!

Antibiotikaen ødelegger ikke bare tarmfloraen i tarmene, men også i resten av kroppen. Derfor er det ikke uvanlig med soppinfeksjoner både i skjede, munn og hud.

Tarmbakterier retter opp ubalansen i hele kroppen.

En kur fra BioCare er vel verdt pengene.

Annonse

Antibiotikaen ødelegger ikke bare tarmfloraen i tarmene, men også i resten av kroppen. Derfor er det ikke uvanlig med soppinfeksjoner både i skjede, munn og hud.

Tarmbakterier retter opp ubalansen i hele kroppen.

En kur fra BioCare er vel verdt pengene.

Nå har jeg vært og kjøpt kur!!

Det ble BioCare. Damen i Helsekosten anbefalte også denne. Skal ta to tabletter daglig i en mnd. Kosta 345 kr for en mnds forbruk.

Takk for hjelp/tips :-)

Nå har jeg vært og kjøpt kur!!

Det ble BioCare. Damen i Helsekosten anbefalte også denne. Skal ta to tabletter daglig i en mnd. Kosta 345 kr for en mnds forbruk.

Takk for hjelp/tips :-)

Oj, BioCare sin for voksne koster 500 kr. her jeg bor. :-(

Oj, BioCare sin for voksne koster 500 kr. her jeg bor. :-(

De hadde to ulike typer av BioCare. Damen forklarte hva som var forskjellen, men mente den billigste varianten var like god som den dyreste. Hadde jeg bare fått med meg hva forskjellen var, så... Hun skravla så fælt og snudde seg stadig bort slik at jeg ikke klarte å munnavlese. Jeg gadd ikke å si at jeg var døv, så jeg bare nikka og tok den boksen hun anbefalte ;-)

De hadde to ulike typer av BioCare. Damen forklarte hva som var forskjellen, men mente den billigste varianten var like god som den dyreste. Hadde jeg bare fått med meg hva forskjellen var, så... Hun skravla så fælt og snudde seg stadig bort slik at jeg ikke klarte å munnavlese. Jeg gadd ikke å si at jeg var døv, så jeg bare nikka og tok den boksen hun anbefalte ;-)

Skjønner jeg godt, folk tenker nok ikke på at det finnes folk som ikke hører. Men det er uansett en uting å snu seg bort fra folk når man snakker. Den duger sikkert den billigste varianten også. :-)

Jeg har brukt Symbioflor fra helsekosten ved slike anledninger, tror den koster rundt 100 kr. Den bruker de også på sykehuset ved antibiotikakurer.

Hei Dorthe.

Var på helsekosten og spurte etter Symbioflor. De visste ikke hva det var! Men når jeg søker på google, kommer det jo opp som et probiotika. Skal sjekke en annen helsekost, jeg.

Skjønner jeg godt, folk tenker nok ikke på at det finnes folk som ikke hører. Men det er uansett en uting å snu seg bort fra folk når man snakker. Den duger sikkert den billigste varianten også. :-)

For å få en oppsummering tilslutt spurte jeg bare hvilken hun først og fremst ville anbefalt og da ble det den billigste, merkelig nok :-)

Annonse

Her brukes Idoform i slike situasjoner med god effekt. Kjøpes på apoteket og koster rundt kr. 200 tror jeg.

Hei, har ikke fått svar av deg på spørsmålene mine i innlegget under, gidder du?:

Hei frosken, hvor mange IdoForm pr. dag tar du etter en antibiotikakur?

Det står på dingsen at man for å unngå løs/treg mage skal ta 2 kapsler daglig og at man ved løs/treg mage skal ta 4-5 kapsler daglig.

Nå har jeg jo hverken problemer med løs eller treg mage da, men tenkte å ta dem for å gjenopprette normal tarmflora etter antibiotikakuren. Da bør jeg kanskje ta 4-5 kapsler pr. dag? Er jo ikke noe farlig dette produktet uansett.

Takk skal du ha om du gidder å svare! :-)

Hei, har ikke fått svar av deg på spørsmålene mine i innlegget under, gidder du?:

Hei frosken, hvor mange IdoForm pr. dag tar du etter en antibiotikakur?

Det står på dingsen at man for å unngå løs/treg mage skal ta 2 kapsler daglig og at man ved løs/treg mage skal ta 4-5 kapsler daglig.

Nå har jeg jo hverken problemer med løs eller treg mage da, men tenkte å ta dem for å gjenopprette normal tarmflora etter antibiotikakuren. Da bør jeg kanskje ta 4-5 kapsler pr. dag? Er jo ikke noe farlig dette produktet uansett.

Takk skal du ha om du gidder å svare! :-)

Tenkte du hadde fått svar som var glupere enn de jeg kunne gi, derfor unnlot jeg å svare.

Det er ikke jeg, men mannen min som bruker Idoform her i huset. Og siden han har annen tillegsssykdom, så vet jeg ikke om hans dosering er helt relevant.

Men det han gjør er som følger: Bruker de nye Idoform-tablettene med sitrussmak og som kan tygges, og av de tar han ca 4 pr dag :-)

Tenkte du hadde fått svar som var glupere enn de jeg kunne gi, derfor unnlot jeg å svare.

Det er ikke jeg, men mannen min som bruker Idoform her i huset. Og siden han har annen tillegsssykdom, så vet jeg ikke om hans dosering er helt relevant.

Men det han gjør er som følger: Bruker de nye Idoform-tablettene med sitrussmak og som kan tygges, og av de tar han ca 4 pr dag :-)

Okidok, takk for svar. Jeg har sånne kapsler med pulver inni, har tatt 4-5 pr. dag jeg også nå. Har ikke merket noe galt ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...