Gå til innhold

fugleinflu...kjøpe tamiflu.

Anbefalte innlegg

Jeg tror myndighetene lar være å informere oss den store faren vi står over for å unngå panikk.

jeg er redd. redd for barna mine.

vi vet jo hva som kan skje!

Mange vil dø!

Og i norge vil nøkkelpersoner og helsearbeidere få f.eks. tamiflu.

jeg vurdere å kjøpe over internett. men det er jo usikkert å kjøpe over nett og det er jo dyrt for en familie på fire over en lang periode.

har noen av dere kjøpt eller fått tak i tamiflu? hva tenker dere?

jeg er redd ass..tenker mange tanker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207989-fugleinflukj%C3%B8pe-tamiflu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er liten sjanse for at mennesker kan smittes. Faren er liten og myndighetene ønsker ikke panikk. Med god grunn. Les mer om fugleinfluensa så blir du forhåpentligvis beroliget. Kunnskap er bra:)

jeg så nettopp et program på nrk. ikke beroligende. det vil helt sikkert komme. og spesialistene fra usa og england hadde sikra seg et lager til seg selv.

Annonse

Men ærlig talt, hvis noen i familien din får fugleinfluensa, hva gjør du da? A) Mor rusler bort til medisinskapet og gir barna en passende dose gammel tamiflu som hun har liggende i medisinskapet sammen med paraceten, B) får barna til legen som gir adekvat behandling (antageligvis innleggelse på intensivavdeling og isolat) med en gang?

Fugleinfluensa smitter ikke mellom mennesker nå, og hvis den muterer til å gjøre det, vil den bli mindre alvorlig enn den man får av fugler.

Hvis dere har hønsegård eller lignende, bør du lese her om hvordan du skal forholde deg: http://www.fhi.no/artikler/?id=55447

Men ærlig talt, hvis noen i familien din får fugleinfluensa, hva gjør du da? A) Mor rusler bort til medisinskapet og gir barna en passende dose gammel tamiflu som hun har liggende i medisinskapet sammen med paraceten, B) får barna til legen som gir adekvat behandling (antageligvis innleggelse på intensivavdeling og isolat) med en gang?

Fugleinfluensa smitter ikke mellom mennesker nå, og hvis den muterer til å gjøre det, vil den bli mindre alvorlig enn den man får av fugler.

Hvis dere har hønsegård eller lignende, bør du lese her om hvordan du skal forholde deg: http://www.fhi.no/artikler/?id=55447

...og du tror det er nok isolatplasser på dagens sykehus? så flott du ennå har troen på norsk helsevesen!

...og du tror det er nok isolatplasser på dagens sykehus? så flott du ennå har troen på norsk helsevesen!

Det er vel en smule malplassert å kritisere 'norsk helsevesen' dersom man skulle tenke seg at det brøt ut epidemi og en halv million mennesker måtte i isolat.

Ja, jeg "ennå" troen på norsk helsevesen, all den tid det faktisk blir bedre og bedre.

Hvis det kommer en verdensomspennende dødelig pandemi ligger vi SVÆRT godt an i Norge med hensyn til overlevelsesrate i forhold til resten av verden.

Mitt råd til deg for å roe din redsel for fugleinfluensa og mistillit til norsk helsevesen er å slutte å lese VG og slutte å se på dokumentarer på TV-Norge.

Ja, jeg "ennå" troen på norsk helsevesen, all den tid det faktisk blir bedre og bedre.

Hvis det kommer en verdensomspennende dødelig pandemi ligger vi SVÆRT godt an i Norge med hensyn til overlevelsesrate i forhold til resten av verden.

Mitt råd til deg for å roe din redsel for fugleinfluensa og mistillit til norsk helsevesen er å slutte å lese VG og slutte å se på dokumentarer på TV-Norge.

Sorry, glem den siste kommentaren. Jeg ser det er NRK som har skremt deg, og her i VG fant jeg god informasjon om fugleinfluensa. Kanskje den kan berolige deg litt? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108902

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...