Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å leve sunt. Røyker ikke, drikker ikke, og tenker på hva jeg spiser uten å være fanatisk, men... jeg har en usunn uvane/lidenskap:0)) og det er cola light!

Drikker nok bortimot en halv liter flaske om dagen. Ikke mer enn et par glass det da, men..har en stygg uvane å kose meg med ett kaldt glass.

Har jo vært på markedet lenge, og noen ganger leser en at det er helt ufarlig, men andre ganger det stikk motsatte.

Det siste jeg leste var at i forsøk på rotter kunne det gi leukemi,og da er det vel ikke bra for mennesker heller???

En gang leste jeg at aspartam ikke gikk ut via urinen heller, men ble værende i kroppen???

Hva er sant, hvor skadelig er dette stoffet?? kan jeg drikke mine to glass med god samvittighet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208080-aspartam-acesulfam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Når man gjør dyreforsøk, så er det betydelige mengder med søtningsmidler de tester med. Tilsvarer langt over det som er vanlig at vi mennesker driker. Sålenge volumet du drikker ikke er høyere enn det du har nå, kan du nok ta det helt med ro. Hadde det vært seriøs forskning som påviste kreft av et såpass vanlig søtningsstoff, så ville det kommet offentlige advarsler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208080-aspartam-acesulfam/#findComment-1507827
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...