Gå til innhold

Psprøyte-katastraofe!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest det har jeg hørt om

Du er ikke den første jeg har hørt om som har lagt på deg masse dessverre. Jeg gikk ikke opp så mye, men jeg blødde mye mer enn jeg noengang har gjort og grunnen til at jeg ville ha P-sprøyte var å slippe blødningene.

Når jeg sluttet med den, etter bare 2 omganger fikk jeg ikke mensen igjen på nesten 1/2 år.

Du er ikke den første jeg har hørt om som har lagt på deg masse dessverre. Jeg gikk ikke opp så mye, men jeg blødde mye mer enn jeg noengang har gjort og grunnen til at jeg ville ha P-sprøyte var å slippe blødningene.

Når jeg sluttet med den, etter bare 2 omganger fikk jeg ikke mensen igjen på nesten 1/2 år.

Jeg synes det er helt forferdelig å ha gått opp så mye samt blø så mye hele tiden. Hvor lenge sitter den i kroppen?

Gjest M.Angelica

"fikk jeg ikke mensen igjen på nesten 1/2 år. "

Men det er jo helt vanlig. Det får en jo opplyst om av legen når man får resepten

Gjest M.Angelica

Men det er jo helt vanlig. Det får en jo opplyst om av legen når man får resepten

Annonse

Velkommen i klubben!

Jeg la på meg 10 kg på et halvår, og blødde iallefall 3 mnd...

Derfor sluttet jeg med den sprøyta. Tok vel ca 10 mnd før mensen kom tilbake (herlig å slippe mensen, da).

Men kiloene har jeg fått beholde, men det ser ut til å ha stagnert.

Oi! Det var da voldsomt. Jeg har brukt p-sprøyte, men hadde ikke de bivirkningene.. Hva med å ikke ta neste sprøyte? Høres ikke ut som du tåler den så godt..

Nå har jeg gått på p-sprøyte i 4,5 år og har ikke hatt så mye som antydning til blødninger i det hele tatt.. Kjempeførnøyd...

Gjest det har jeg hørt om

Problemet var at jeg omtrent hadde blødninger hele tiden i den perioden p-sprøyten virket. Det var for å slippe mensen at jeg tok den. Jeg la også på meg en del og følte meg skikkelig utilpass. Jeg tok bare to sprøyter (6 mnd. varighet) og så mistet jeg altså mensen i 1/2 år etter at jeg sluttet og det var jo deilig det, men legen hadde ikke opplyst om en dritt.

Problemet var at jeg omtrent hadde blødninger hele tiden i den perioden p-sprøyten virket. Det var for å slippe mensen at jeg tok den. Jeg la også på meg en del og følte meg skikkelig utilpass. Jeg tok bare to sprøyter (6 mnd. varighet) og så mistet jeg altså mensen i 1/2 år etter at jeg sluttet og det var jo deilig det, men legen hadde ikke opplyst om en dritt.

Leger har tydeligvis ikke tid til å drive opplysende tjenester i våre dager. Derfor må du spørre og grave og snakke med andre og lese på nettet. Du må altså vite hva du vil ha før du går til legen og hvorfor du vil ha det. Har erfart at en ikke kan stole på leger i anbefaling av medisiner. De har jo ikke hørt om bivirkninger som jeg selv har hørt om fra flere personer. Kanskje veldig få rapporterer bivirkninger?

Leger har tydeligvis ikke tid til å drive opplysende tjenester i våre dager. Derfor må du spørre og grave og snakke med andre og lese på nettet. Du må altså vite hva du vil ha før du går til legen og hvorfor du vil ha det. Har erfart at en ikke kan stole på leger i anbefaling av medisiner. De har jo ikke hørt om bivirkninger som jeg selv har hørt om fra flere personer. Kanskje veldig få rapporterer bivirkninger?

Det er legene som skal rapportere inn bivirkningene, men jeg har selv erfaring med at leger ikke alltid gidder å gjøre det... :-(

Det er legene som skal rapportere inn bivirkningene, men jeg har selv erfaring med at leger ikke alltid gidder å gjøre det... :-(

Det jeg mente var at hvis ikke pasientene forteller legen om bivirkningene, så har jo legene ingenting å rapportere. Men kanskje legene ikke engang rapporterer videre det pasienten sier?

Det jeg mente var at hvis ikke pasientene forteller legen om bivirkningene, så har jo legene ingenting å rapportere. Men kanskje legene ikke engang rapporterer videre det pasienten sier?

Nei, det er i alle fall min erfaring. Ikke ift. p-sprøyte, den har jeg ikke prøvd. Men annen medisin, der legen verken rapporterte inn bivirkning eller redusert virkning når medisinen ble endret fra produsentens side.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...