Gå til innhold

plagsom far

Anbefalte innlegg

hei, nå nærmer julen seg og jeg har ikke lyst på besøk av faren mon, men av moren min pga faren min har befølt meg, og det likte jeg dårlig, og jeg liker heller ikke at det blir konfrontasjoner mellom meg og han foran resten av familien. Nå er jeg kommet meg på bena igjen og klarer å si fra, men føler at dette ikke blir tatt på alvor - mine følelser altså. Ønsker et liv uten faren min - er det mulig ?

Hva med moren min oppe i dette ? Ønsker jo å ta vare på henne.

Ønsker råd fra dere andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208113-plagsom-far/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære du!

Så bra at du prøver å finne noen som tar deg på alvor! Det er det virkelig grunn til. At faren har befølt deg er straffbart! Det er ikke noe et barn skal oppleve - og når man gjør det, skapes dype sår.Dersom slike overgrep blir oppdaget - og tatt på alvor!! -går det an å bearbeide dem. Når de som er rundt deg ikke tar deg og de sårene overgrepet/overgrepene har påført deg på alvor, vil sårene fortsette å grave seg dypere. Det er kjempebra av deg å holde fast på at dine følelser må tas på alvor! Hold fast på det! Jeg vet ikke hvilket forhold du ellers har til moren din, men jeg tror det er viktig at du finner noen støttespillere oppi denne vanskelige situasjonen. Dersom du tror at hun vil klare å støtte deg nok, kan du fortsette å prøve å forklare henne at det ikke kjennes bra for deg å møte faren din nå. Eller kanskje du må finne støtte til dette hos noen andre... Det vet du best selv.

Har du forresten fått god hjelp til å bearbeide det som har hendt? Det er kjempe-viktig!!!!Jeg hadde aldri hatt det såpass bra eller klart å ta vare på meg selv slik jeg gjør nå hvis det ikke hadde vært for min veldig varme og kloke og dyktige psykolog...

Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig og destruktivt for deg å møte faren din! Jeg har selv gått gjennom en prosess med å kutte kontakten med faren min. Familien min tror fremdeles bare at det er for en periode - de vet ikke hva som har skjedd - men etter hvert som jeg er kommet langt nok i mine egne prosesser, vil jeg fortelle dem at det er slik det blir.Så det er mulig å klare...selv om man tenker i begynnelsen at det ikke er det!

Nå vet jeg jo ikke noe om hvor gammel du er, hva slags muligheter du har nå til jul...kanskje du skal pønske ut en plan for å slippe å møte faren din?! Du trenger jo ikke nødvendigvis å forklare for resten av familien at det er grunnen hvis du ikke får gehør for det.Jeg vet at dette ikke er lett...men jeg håper du finner en måte å hjelpe deg selv på. Prøv i hvert fall å ordne det sånn at det blir minst mulig tid sammen med ham, og at du ikke kommer i en situasjon der du må treffe ham alene.

Ønsker deg mot og krefter! Og gode støttespillere :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208113-plagsom-far/#findComment-1505460
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...