Gå til innhold

Så kom strømaskinen og ødela moroa!

Anbefalte innlegg

Nå har vi endelig fått vintervær, ca 5 cm snø hele helgen. Ungene har vært i ekstase; akebrett, snowracere og spark har vært flittig brukt hele helgen igjennom!

Vi bor i et nytt boligstrøk med lite trafikk, hvor gata vår er en "ring" med bakke i! Foreldre står vakt og ungene kan ake i gata, og det fungerer helt supert!

Men i dag kom strømaskinen og ødela all moroa. Kjente jeg ble skikkelig skuffet, særlig fordi jeg hadde lovt poden å ake etter barnehagen, og fordi det er for lite snø til å ake i friområdet like ved. Heldigvis hadde de ikke strødd fortauet, så jeg fikk hentet han i barnahagen og tauet han hjem på snowraceren. Rakk akkurat å komme hjem, så kom strømaskinen tilbake og strødde fortauet!

Kjenner jeg blir skuffet og nesten litt sint, det er slett ikke SÅÅÅ glatt at det må strøes, ingen biler har problemer, og her bor bare unge mennesker som ikke er dårlig til beins. Jeg kommer vel ingen vei med saken, måtte bare få ut litt frustrasjon.

Men hvordan gjør de det i andre vinterbyer som f.eks Røros? Den plassen er jo alltid avbildet med masse snø og flittig bruk av spark....strør de ikke der?

Fortsetter under...

Jeg dro avsted på spark i dag, gikk fint helt til sentrum, der måtte jeg bære sparken pga strøbilen.

De kunne ihvertfall strø bare halve fortauet synes jeg. :-(

Jeg tror ikke eldre benskjøre mennesker vil være helt enig med deg i det.

Til lags åt alla....

mvh

Skikkelig dårlig gjort! Her jeg bor strøs det ikke på fortauene, annet enn i bakker eller spesielt farlige steder. Her kan vi gå på ski både i gaten og på fortauet! Heldigvis. Tanken på at strømaskinen skulle komme og ødelegge moroa har ikke slått meg engang! Eldre folk støtter seg til sparkstøtter, og jeg tror det går greit.

Annonse

Jeg tror ikke eldre benskjøre mennesker vil være helt enig med deg i det.

Til lags åt alla....

mvh

I hjemkommunen min gjør man det sånn, det fungerer greit det. Det skal ikke så store stripa til hverken for sparkende eller for gående. Dessuten er det et sjakktrekk for de beinskjøre å bruke spark, da har de noe å holde seg fast i !

Jeg gikk over en skolegård i dag og falt rett på rompa. Heldigvis slo jeg ikke hodet. Sitter her og kan nesten ikke bevege meg og lurer på om halebeinet er brukket. Strø overalt for all del, dette er så vanvittig vondt.

Jeg er også for strøing. I fjor måtte jeg over en skolegård som var lik en isbane!

I hjemkommunen min gjør man det sånn, det fungerer greit det. Det skal ikke så store stripa til hverken for sparkende eller for gående. Dessuten er det et sjakktrekk for de beinskjøre å bruke spark, da har de noe å holde seg fast i !

Minner meg om ørten leserinnlegg i lokalavisa da jeg var barn - skal man strø eller ikke strø og i såfall hvor mye? Sparkkjørere vs forgjengere! ;-)

Jeg synes det er bra med strøingen. Når jeg går ned eller opp en liten bakke med barnevognen hvor det er glatt så er det direkte livsfarlig. Har vært på nippet til å skli ukontrollert med vogn og det er en grusom følelse.

Mine litt større barn finner alltid en bakke å renne i. Og er det for lite snø så drar vi til et annet sted hvor vi finner snø og bakke.

Og det blir helt sikkert mer snø i løpet av vinteren. Så ungene skal nok få lov til bli skikkelig lei snø etter hvert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...