Gå til innhold

Bruk av ventoline ved hosting - gutt, 22 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Min sønn på 22 mnd fikk ventoline (m/ babyhaler)da han var 12 mnd for bronkitt. I høst var jeg til lege med ham fordi han hadde hostet i et par uker, og fikk beskjed om å gi ham ventoline til hosten stoppet. Han fikk også Flutide da.

Nå er han forkjølet igjen (har vært det i 6 uker), og han har hostet litt til og fra de siste par ukene. Jeg har gitt ham ventoline (0,1) to ganger daglig i 1,5 uke. Ikke Flutide. Jeg synes ventolinen virker veldig godt på hosten. Hvor lenge kan han "gå på" ventoline? Gjør det noe om han fortsetter med den enda en uke (tilsammen tre uker)?

Til slutt vil jeg nevne at han skal opereres for falske mandler/polypper i mai. Det ser vi frem til. Håper det blir færre og kortere forkjølelser da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20815-bruk-av-ventoline-ved-hosting-gutt-22-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Ventoline er en anfallsmedisin, som du kan bruke uten å tenke på tilvenning. Men hvorfor fikk du Flutide? Har han astma?

Flutide er en astmamedisin som skal tas regelmessig selv i gode perioder for nettopp å forhindre luftveisirritasjon og altså hosting.

Håper operasjonen hjelper!

Gjest prust

Ventoline er en anfallsmedisin, som du kan bruke uten å tenke på tilvenning. Men hvorfor fikk du Flutide? Har han astma?

Flutide er en astmamedisin som skal tas regelmessig selv i gode perioder for nettopp å forhindre luftveisirritasjon og altså hosting.

Håper operasjonen hjelper!

Takk for svar. Han har ikke astma (foreløpig), men er veldig disponert for det, så vi tenker en del på det. Han fikk beskjed i høst om å bruke Flutide sammen med Ventoline i to uker da han hostet. Vi sluttet med begge medisinene da hosten forsvant. Han tar ingen medisiner vanligvis.

Wenke Lunde, Sykepleier

Takk for svar. Han har ikke astma (foreløpig), men er veldig disponert for det, så vi tenker en del på det. Han fikk beskjed i høst om å bruke Flutide sammen med Ventoline i to uker da han hostet. Vi sluttet med begge medisinene da hosten forsvant. Han tar ingen medisiner vanligvis.

Ok. Men altså Ventoline er det ingen fare med å bruke. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...