Gå til innhold

Kaste-i-toalettet-debatten raser videre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmmmm.... det er ikke slik at med billigpapiret så bruker folk en skikkelig diger ansamling av dette, mens hvis man tørker seg med luxus-papir så bruker man kun ett og ett flak for å spare penger? ;-)

Ellers mht pinnekjøtt-fett/koke-"vann":

Man skulle TØRKE det før man kaster det??? Var ikke det litt pussig da? Hvordan skal det foregå? Skal kjelen stå fremme og tørke i evigheter?

Her heller vi det oppi en tom melkekartong som vi klistrer igjen før den går i søpla.

Annonse

Hmmmmm.... det er ikke slik at med billigpapiret så bruker folk en skikkelig diger ansamling av dette, mens hvis man tørker seg med luxus-papir så bruker man kun ett og ett flak for å spare penger? ;-)

Man skulle TØRKE det før man kaster det??? Var ikke det litt pussig da? Hvordan skal det foregå? Skal kjelen stå fremme og tørke i evigheter?

Her heller vi det oppi en tom melkekartong som vi klistrer igjen før den går i søpla.

Forbilledlig!

He he, jeg tenkte ikke på den sammenhengen, gitt. Nei, for all del, den kommer inn oppe og ut.. forneden.

*ikke skremt, bare betenkt*

Fett fra gryter går, som rester av white spirit og annet ned i jorda. Fint med hage! På hjørnet ved den gamle garasjen, der det er nedløp fra takrenna og mange lag med grus med jord under - blir det helt ut. Så legger jeg litt småstein over.

Rotter? Skal ikke rotter leve? Dessuten har ikke jeg sett ei rotte her siden jeg var barn, enda vi har mange tørrmurer og hekker i hagen. Mus derimot, kryr det nok av, men de kommer ikke inn. Og gjør de det, går de ut igjen, for her henger vi det vi har av potetposer, løkstrømper, basmatiris i sekk og annet etter kroker i taket i kjelleren.

Noe skal man ha igjen for å bo i gammelt hus.

Men det med dopapiret var tankevekkende. Gledelig for meg, som ikke liker det, men syns jeg må. Nå må jeg ikke lenger, luksuspapir, here I come!

Jeg mener også at vi bruker melkekartong-metoden, men uansett: Takk for at du minnet meg om den.

Fett i do (og dermed kaldt vann) høres helt på trynet ut, det er utrolig at noen finner på slikt.

Billigrullene er dessuten så hardt limt at man må rive av halve rullen før man kan begynne å rulle ut papir som doruller skal rulles. Uøkonomisk!

Da jeg var liten brukte vi en periode avispapir, dårlig råd ja.. Med det i bakhodet(eller bakenden, om du vil) , går jeg alltid for det mykeste papiret når jeg handler (men jeg styrer stort sett unna reinsdyrene ;o)

Annonse

Fett fra gryter går, som rester av white spirit og annet ned i jorda. Fint med hage! På hjørnet ved den gamle garasjen, der det er nedløp fra takrenna og mange lag med grus med jord under - blir det helt ut. Så legger jeg litt småstein over.

Rotter? Skal ikke rotter leve? Dessuten har ikke jeg sett ei rotte her siden jeg var barn, enda vi har mange tørrmurer og hekker i hagen. Mus derimot, kryr det nok av, men de kommer ikke inn. Og gjør de det, går de ut igjen, for her henger vi det vi har av potetposer, løkstrømper, basmatiris i sekk og annet etter kroker i taket i kjelleren.

Noe skal man ha igjen for å bo i gammelt hus.

Men det med dopapiret var tankevekkende. Gledelig for meg, som ikke liker det, men syns jeg må. Nå må jeg ikke lenger, luksuspapir, here I come!

He he, det som er bra for det ene, er mindre bra for det andre. Ikke lett å bli klok på hva som er det "rette"! (Det rette i dag er altså dette...)

Kjøpte billig papir før, men ble lei av å bli sår i rumpa, så da invistete vi heller i dyrere og mykere papir... Og det er det jammen verdt! ; ) Hardt papir er vondt, dessuten er det stygt.. Mye penere med hvitt papir, med røde reinsdyr selvfølgelig nå før jul.. :)

Her går det også i mykt toalettpapir med blå julefigurer på. Og det avkokte vannet fra pinnekjøttet går ikke ut i toalettet, men derimot i vasken... Eh, da er man like langt, antar jeg..? Det er vel næring for rottene, det da...

Mvh

Hvis du pøser etter med det varmeste vannet fra springen går det nok greit med små mengder fett i vasken, men fortsetter du med kaldt vann har du tett vask før du vet ordet av det.

Jeg lar fett stå i kjelen på ovnen til dagen etter, da har det størknet og lar seg lett pelle ut av kjelen og over i søppelbøtta.

Hvis du pøser etter med det varmeste vannet fra springen går det nok greit med små mengder fett i vasken, men fortsetter du med kaldt vann har du tett vask før du vet ordet av det.

Jeg lar fett stå i kjelen på ovnen til dagen etter, da har det størknet og lar seg lett pelle ut av kjelen og over i søppelbøtta.

Jeg pøser på med varmt vann leeenge for å sikre at fettet ikke blir liggende i røret. Men jeg innser det ikke er genialt.

Det holder å la det bli kaldt, pinnekjøttfett stivner som kjent fort.

Da kaster man det stivnede fettet, og heller ut vannet.

Kjøpte billig papir før, men ble lei av å bli sår i rumpa, så da invistete vi heller i dyrere og mykere papir... Og det er det jammen verdt! ; ) Hardt papir er vondt, dessuten er det stygt.. Mye penere med hvitt papir, med røde reinsdyr selvfølgelig nå før jul.. :)

Jepp, Spirello.

Vi er helt på samme planet du og jeg!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...