Gå til innhold

Angående snorking

Anbefalte innlegg

Jeg haaaater at folk snorker, jeg er klar for å kaldkvele folk som forstyrrer min nattesøvn på den måten.

Men nå har jeg tydeligvis lagt meg til samme uvanen (kan det kalles det?). Ikke så ofte, og ikke så mye, men det er definitivt der.

Er det noen enkle triks som kan hjelpe? Er liksom ikke på nivået for snorkeoperasjon enda ;)

Jeg sovner alltid på magen, men snur meg mange ganger i løpet av natta (i søvne). De gangene jeg har ligget på magen hele natta merker jeg at jeg er sliten i ryggen på morgenen av å ligge i samme stilling hele natta. Dessuten er det mulig jeg snorker i den stillingen også, det vet jeg ikke, det er tross alt ikke jeg som er vitnet ;)

Mitt verste mareritt er at jeg kan være en av dem som snorker høylydt på nattbussen. Har vært borti noen av dem, og det har vært aldeles grusomt. Men jeg tviler på at jeg klarer å snorke sittende, selv om man aldri vet, hehe.

Men er det noen som har noen enkle tips til hvordan man kan minske snorking?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208194-ang%C3%A5ende-snorking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skara c,")

Har kun ett tips vist du ligger ved siden av noen som Snorker!

Vist du ligger å smatter(smeller tungen i ganen) vet ikke hvordan jeg skulle forklare lyden :))

Det hjelper blir vel en lyd som de registrere tror jeg?

Har prøvd det selv og det funka her :)

Har hørt om de som har sydd inn tennisballer i pysjen så de må ligge på magen ingen erfaring med det så vet ikke om dette stemmer men er jo ganske logisk ikke sant?

Har kun ett tips vist du ligger ved siden av noen som Snorker!

Vist du ligger å smatter(smeller tungen i ganen) vet ikke hvordan jeg skulle forklare lyden :))

Det hjelper blir vel en lyd som de registrere tror jeg?

Har prøvd det selv og det funka her :)

Har hørt om de som har sydd inn tennisballer i pysjen så de må ligge på magen ingen erfaring med det så vet ikke om dette stemmer men er jo ganske logisk ikke sant?

Jeg har intet problem med å vekke de som snorker. Jeg dytter eller sparker eller slår ;)

Angående tennisball i ryggen så hjelper nok det en til å sove på magen, ja. Men som sagt, jeg sovner alltid på magen, og de gangene jeg faktisk har blitt liggende i den stillingen hele natten, så får jeg vondt i ryggen...

Noen andre tips? Teipe igjen munnen? (har ikke det noe å gjøre med snorking? at man sover med åpen munn?) ;)

Gjest skara c,")

Jeg har intet problem med å vekke de som snorker. Jeg dytter eller sparker eller slår ;)

Angående tennisball i ryggen så hjelper nok det en til å sove på magen, ja. Men som sagt, jeg sovner alltid på magen, og de gangene jeg faktisk har blitt liggende i den stillingen hele natten, så får jeg vondt i ryggen...

Noen andre tips? Teipe igjen munnen? (har ikke det noe å gjøre med snorking? at man sover med åpen munn?) ;)

Prøv smatting istede for slåing,

den som snorker har dårlig søvnkvalitet ifra før, er vel ikke så

vær litt snill mot de a c",)

Prøv smatting istede for slåing,

den som snorker har dårlig søvnkvalitet ifra før, er vel ikke så

vær litt snill mot de a c",)

Hihi, joda. Men akkurat nå deler jeg heldigvis ikke seng med noen som snorker. Deler ikke seng med noen til vanlig, det er bare de få gangene jeg gjør det, at jeg kan få slike tilbakemeldinger. Eller..folk sier stort sett ikke sånt uoppfordret, da. Men siden jeg har hatt en mistanke en stund, pleier jeg å spørre folk, og da svarer de fleste ærlig :)

Men søvnkvaliteten min går det ikke utover, da, heldigvis. Men jeg vil ikke være en snorker!!!

Gjest skara c,")

Hihi, joda. Men akkurat nå deler jeg heldigvis ikke seng med noen som snorker. Deler ikke seng med noen til vanlig, det er bare de få gangene jeg gjør det, at jeg kan få slike tilbakemeldinger. Eller..folk sier stort sett ikke sånt uoppfordret, da. Men siden jeg har hatt en mistanke en stund, pleier jeg å spørre folk, og da svarer de fleste ærlig :)

Men søvnkvaliteten min går det ikke utover, da, heldigvis. Men jeg vil ikke være en snorker!!!

Har full forståelse at du ikke vil være en snorker, men sånn er det bare noen puster nesten

ikke:) og andre vekker hele nabolaget Hi Hi

Annonse

Har full forståelse at du ikke vil være en snorker, men sånn er det bare noen puster nesten

ikke:) og andre vekker hele nabolaget Hi Hi

Jeg leste i Guiness rekordbok at den som ble kåret til verdens verste snorker, han snorket så høyt at kona var døv på det ene øret :o

Ja, du kan sjekke hos legen. Noen med polypper blir lett tett i nesa, men ikke alle.

Jeg var "avhengig" av nesespray før, men det er rundt to år siden jeg vendte meg av med det nå. Det kan hende jeg er bittelitt tett i nesa noen ganger, men ikke nok til å utgjøre snorking, tror jeg.

Går det an å dra til legen bare for å si "jeg snorker, kan du sjekke polyppen min?" ;)

Jeg var "avhengig" av nesespray før, men det er rundt to år siden jeg vendte meg av med det nå. Det kan hende jeg er bittelitt tett i nesa noen ganger, men ikke nok til å utgjøre snorking, tror jeg.

Går det an å dra til legen bare for å si "jeg snorker, kan du sjekke polyppen min?" ;)

Hehe, legen har nok fått slike spørsmål før ;-)

Jeg har også vært avhengig av nesespray (mange år siden). Når jeg nå blir tett, passer jeg på å bruke nesespray for barn. Da holder jeg nesa åpen, samtidig som jeg unngår avhengighet igjen.

Hehe, legen har nok fått slike spørsmål før ;-)

Jeg har også vært avhengig av nesespray (mange år siden). Når jeg nå blir tett, passer jeg på å bruke nesespray for barn. Da holder jeg nesa åpen, samtidig som jeg unngår avhengighet igjen.

Joda, jeg tviler ikke på at han har fått slike spørsmål før. Men greia er bare; er det "nok" for å bestille legetime? Jeg vil nødig sløse med tiden hans heller. Liker ikke å gå til legen med mindre det er noe jeg virkelig trenger å få hjelp til..

Annonse

Joda, jeg tviler ikke på at han har fått slike spørsmål før. Men greia er bare; er det "nok" for å bestille legetime? Jeg vil nødig sløse med tiden hans heller. Liker ikke å gå til legen med mindre det er noe jeg virkelig trenger å få hjelp til..

Du vet jo ikke om du har behov for hjelp fra legen eller ikke. Den eneste måten å finne det ut på er å få legen til å sjekke deg, så du får nok bare hive deg rundt og bestille time hvis snorkingen plager deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...