Gå til innhold

Har du en sær fobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ligge og ikke få sove når jeg begynner å tenke på kniver eller dører som kutter over fingre.

Herregud, den der var stygg.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

11

• favn

9

• nilia

6

• Glimtipper

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En variant av Gary Larsons lupoglifobi?

En litt mer avansert variant, ja :-)

"............................................"

Skrevet

Jeg mente det, jeg. Det er fobisk, for jeg får helt angst når jeg tenker på det.. Er ikke det fobi, da..?

Skrevet

huff!

Tror jeg er smittet av det der nå.

Uff, det var ikke meningen. Det var slett ikke meningen å være morsom eller noe. Men ærlig talt, det er det verste som kan skje når jeg skal sove at jeg begynner å tenke på det...

Skrevet

Jeg mente det, jeg. Det er fobisk, for jeg får helt angst når jeg tenker på det.. Er ikke det fobi, da..?

Det må nesten kalles en tvangstanke, det der. Gjør et søk på forum for psykiatri, NHD har sagt endel om sånne ting, tror jeg.

Skrevet

Jeg må tilføye at det er fingre som skades som følge av _uhell_ jeg har fobi for, for eksempel når man skjærer brød. Eller dører som klemmer av fingre. Ikke barbariske handlinger utover det.

Skrevet

Det må nesten kalles en tvangstanke, det der. Gjør et søk på forum for psykiatri, NHD har sagt endel om sånne ting, tror jeg.

Det skal jeg jammen gjøre. Søkeord fingre..?

Skrevet

Helt forferdlig med Ulltrå!! når noen strikker å de har tørre hender. (ååå fryser på ryggen)

Og kritt som piper i tavla isjjj

Skrevet

Vet ikke om det kan kalles for en fobi (men en smule sært er det)

Jeg hater "tørre håndkler" sånne knusktørre som er vasket 1000 ganger som i tillegg har hengt ute å tørket og som det ikke er brukt tøymykner på..

Får frysninger bare av å skrive om et, av en eller annen syk grunn har jeg angst mot å få dette tørre håndklet mot tennene!!

Har faktisk møtt en med samme sære angsten, men han var mest bekymtet for å få "ola bukse stoff" mot tenna.

Hehe vi fant ut at vi kanskje kunne starte en gruppe for "folk som har angst for å få textil mot tenna"

Lolololo

Jeg får nærmest brekninger av å tenke på å få et ullpledd mot tennene.. Den gnikke-gnisse-lyden som oppstår når man tygger på kanten av det.. :-P

*melder meg herved inn i klubben* !!

Skrevet

Sikkert ikke så sært, men om jeg svømmer i havet/sjøen så må jeg kunne nå bunnen. Hvis ikke føler jeg panikken komme krypende. Må hele tiden teste om jeg rekker ned, og padler som en hund mot land hvis jeg merker at det blir for dypt. Selv om jeg er ganske god til å svømme/dykke... Bra det er noen fordeler med vinteren ;-)

Skrevet

Tvangstanker.

Det gjorde jeg for en stund siden. De tilfeller som jeg hittil har kommet over er av en helt annen karakter enn det jeg kjenner meg igjen i.

Forøvrig er tvangstanker fobi, i følge den samme Dahl.

Så denne tråden spør altså om sære tvangstanker. :o)

Skrevet

Jeg fant dette svaret fra deg. Fobien hennes er sammenliknbar med min. Og du skriver jo at du er fobikurerer!

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2510416

Nææ, det sier jeg da ikke? Jeg var vel bare løsningsorientert til en forandring...

Jeg husker det der, det var en person som hadde fobi/angst for at armen skulle dette utfor senga i løpet av natta. Snodige greier for andre, men klart trasig for den det gjelder.

Men når det gjelder deg, hva med å sette en slags dørstopper i soveromsgløttdøra når du legger deg? Den må være tung, slik at den ikke forflytter seg uten videre.

Skrevet

De store mygglignende vesenene med lange bein som flyr rundt om sommeren.

Er ikke en langskankmygg og en høyhest det samme? Å så er øyenstikkerne større enn høyhesten igjen?

Skrevet

Nææ, det sier jeg da ikke? Jeg var vel bare løsningsorientert til en forandring...

Jeg husker det der, det var en person som hadde fobi/angst for at armen skulle dette utfor senga i løpet av natta. Snodige greier for andre, men klart trasig for den det gjelder.

Men når det gjelder deg, hva med å sette en slags dørstopper i soveromsgløttdøra når du legger deg? Den må være tung, slik at den ikke forflytter seg uten videre.

Jeg så det ved ny gjennomlesning.

Det er ikke så ofte jeg har disse tankene, et par ganger i året, kanskje, så jeg tror tiltaket du foreslår er tilstrekkelig. ;o)

Skrevet

Jeg så det ved ny gjennomlesning.

Det er ikke så ofte jeg har disse tankene, et par ganger i året, kanskje, så jeg tror tiltaket du foreslår er tilstrekkelig. ;o)

Uff, føler med alle tvangstenkere. Jeg har levd sammen med en som hadde en kraftig fobi, så jeg vet litt om hva det handler om.

Skrevet

Jeg orker ikke at noen tar meg i navlen. :-) Får frysninger på ryggen ved tanken rett og slett.

Andre ting.... Jeg får krøller på ryggen og spyfornemmelser av er å sitte ved siden av folk med dårlig bordskikk når jeg spiser. Da mener jeg alt fra slurping og smatting til slikking på kniv. Æsj.

Ellers var det mange kule fobier nedover her. Hehe...

MVH

Skrevet

Er ikke en langskankmygg og en høyhest det samme? Å så er øyenstikkerne større enn høyhesten igjen?

En høyhest er et edderkopplignende vesen.

Øyenstikkere er ekle de også, men de er det ikke så mange av.

Skrevet

Uff, føler med alle tvangstenkere. Jeg har levd sammen med en som hadde en kraftig fobi, så jeg vet litt om hva det handler om.

Nei, det er ikke bare bare, skal jeg si deg. Men i små doser går det greit. Mange har jo slike tanker i større eller mindre grad. Spørsmålet er jo om det hemmer en i den vanlige livsutfoldelse, og der kommer jo art og omfang inn. Jeg har ikke tenkt over dette som et problem, egentlig. (Bortsett fra at jeg blir stresset når barna klemmer fingrene på innsiden av ytterdøren eller jeg skjærer meg i fingeren. Det gjorde jeg for noen år siden, og det var ikke helt udramatisk. Det var da det begynte, for det kunne gått mye verre.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...