Nicklusheletida Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg ble skyldig 1.670 kroner, men så skal jeg føre opp reiseutgifter, så blir omtrent som i fjor da. 0 Siter
krøll9 Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Vil ikke vite. Skrudde ned skatten på 10% for litt over et år siden. 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg fikk igjen 10.000 🌟🌟🌟, men mannen må betale 16.000 😥, så det var jo kjipt! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Er de begynt nå. Er spent! Anonymkode: 0edbf...bd8 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 11. mars Forfatter Skrevet 11. mars krøll9 skrev (3 timer siden): Vil ikke vite. Skrudde ned skatten på 10% for litt over et år siden. Det husker jeg. På økonomiforumet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars fikk mandag ja krøll9 skrev (3 timer siden): Vil ikke vite. Skrudde ned skatten på 10% for litt over et år siden. det innlegget husker jeg at jeg leste Anonymkode: b8471...d1e 0 Siter
krøll9 Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): fikk mandag ja det innlegget husker jeg at jeg leste Anonymkode: b8471...d1e 😆😆😆 Det gikk kjempe bra en stund btw, men så kom det noen hakk i plata med reparasjoner og behov for nyinnkjøp av noe annet. Brukte dessverre penger som burde vært brukt til sparing og tilbakebetaling. Har nok penger til å tilbakebetale uansett. Har jo fond og aksjer med gevinst ennå, men i verste fall ryker jo beholdningen 🫣 Snakker jo et helt år her 😵💫😵💫😵💫 0 Siter
laban Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars påskelilje skrev (12 timer siden): Jeg fikk igjen 10.000 🌟🌟🌟, men mannen må betale 16.000 😥, så det var jo kjipt! Jeg ønsker meg en knapp for samordning, slik at ektefeller kan velge å få utbetaling eller regning på "netto-resultatet". Jeg forstår at det ikke kan gå automatisk, alle har ikke felles økonomi. Men for mange hadde det vært bedre å få f.eks. en regning på 6000 i august enn å få utbetalt 10 000 om våren og faktura på 16 000 etter ferien. De samordner ganske mye for ektepar, så det burde være mulig. Jeg tviler ikke på at dere er disiplinerte nok til å håndtere det, men det er ikke alle som har like mye sans for det økonomiske fellesskapet når de får inn 10 000 på kontoen. 1 Siter
slabbedask Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars 2 minutes ago, laban said: Jeg tviler ikke på at dere er disiplinerte nok til å håndtere det, men det er ikke alle som har like mye sans for det økonomiske fellesskapet når de får inn 10 000 på kontoen. Hvis man ikke klarer å håndtere dette selv, er det kanskje på tide med økonomisk verge. 0 Siter
slabbedask Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars 12 hours ago, påskelilje said: Jeg fikk igjen 10.000 🌟🌟🌟, Er du glad for å få igjen dine egne penger? 0 Siter
laban Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars slabbedask skrev (6 minutter siden): Hvis man ikke klarer å håndtere dette selv, er det kanskje på tide med økonomisk verge. Det finnes grader av uenighet om økonomiske prioriteringer som ikke nødvendigvis krever at husholdningen settes under administrasjon. Det finnes mange par der partene ikke har samme inntekt, samme vilje til å sette av penger til kjedelige ting som regninger og samme syn på hva et femsifret beløp bør gå til. Jeg tror faktisk samme "verdisyn" når det gjelder økonomi er en svært viktig faktor for at et parforhold skal tåle hele syklusen med felles boligkjøp, barn, ferier, arv osv. Det har jeg skrevet her mange ganger i årenes løp. 1 Siter
påskelilje Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars slabbedask skrev (1 time siden): Er du glad for å få igjen dine egne penger? Jeg er fullt klar over at det er mine egne penger, men jeg sitter ikke og finregner hver eneste måned på om skattetrekket er 100% korrekt, så jeg klarer å glede meg over å få beskjed om at jeg har penger til gode ja 🌟🌟🌟 1 Siter
påskelilje Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars laban skrev (1 time siden): Det finnes grader av uenighet om økonomiske prioriteringer som ikke nødvendigvis krever at husholdningen settes under administrasjon. Det finnes mange par der partene ikke har samme inntekt, samme vilje til å sette av penger til kjedelige ting som regninger og samme syn på hva et femsifret beløp bør gå til. Jeg tror faktisk samme "verdisyn" når det gjelder økonomi er en svært viktig faktor for at et parforhold skal tåle hele syklusen med felles boligkjøp, barn, ferier, arv osv. Det har jeg skrevet her mange ganger i årenes løp. Ja, det hadde vært greit med en frivillig samordningsknapp, ja 😊 Forøvrig enig med det andre her og. 1 Siter
morsan Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Har fått, endret noe og levert. Her ventes det ca 1800kr tilgode. 0 Siter
Babette Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) I følge skattemeldingen får jeg ganske mye tilbake, men det blir litt mindre når jeg har sendt inn regnskap for firmaet mitt (enkeltpersonforetak). Det skattes etterskuddsvis av netto driftsresultat. Men jeg har heldigvis noe utgifter å føre opp på firmaet. Endret 12. mars av Babette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.