Gå til innhold

Har du en sær fobi?

Anbefalte innlegg

Gjest antibowling
Skrevet

1. Jeg har en fobi om å ikke se hva jeg spiser. Det er helt umulig for meg å spise i et helt mørkt rom, må helst ha en lampe som skinner *akkurat* over maten min! Så kan jeg se hva jeg fører opp mot min munn til enhver tid.

Har kanskje noe å gjøre med at jeg er vegetarianer og er livredd for å få i meg fisk, kjøtt eller fugl, eller insekter og annet ekkelt....

2. Jeg har midtfobi. Avskyr å sitte midt i mellom, f.eks på restaurant, på forelesning og slikt. Jeg søker automatisk mot hjørner, innerst eller ytterst.

Er av den grunn ikke spes. glad i kino.

Får klaustrofobiaktige fornemmelser av det!

3. Seddelfobi. Hater å måtte ta i seddler uten å ha muligheten til å vaske fingrene rett etterpå. Holder meg til plastikkort ja :)

Utartet seg etter at jeg alltid fikk en masse klamsvette, illeluktende og fettede dollarssedler i driks av amerikanere da jeg jobba som guide.

4. Fargemiksingfobi

Jeg kan ALDRI ALDRI ALDRI gå med følgende fargekombinasjoner:

rødt og rosa, lilla og rødt,

oransje og rosa

Har nesten aldri mer enn 4 forskjellige farger på meg.

Den samme fargefobien har også utartet seg i rødfargefobi; jeg liker meg dårlig i røde rom/rom med mange røde møbler. Kjøper meg aldri røde klær. Det er snakk om en klar rødfarge her altså. Dypere/lysere varianter er bedre. Det er bare den blodrøde jeg hater, selv om jeg i utgangspunktet hater all rødfarge.

Altså ingen klassisk rød-grønn julepynt i mitt hjem:)

nr 2 tror jeg heter agorafobi. Frykt for åpne plasser, dvs motsatt av klaustrofobi.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

11

• favn

9

• nilia

6

• Glimtipper

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan få helt knabenangst bare ved tanken på at noe av tre skal berøre tungen min. Det er bortimot det vemmeligste jeg vet. Jeg kan aldri kjøpe is som har trepinne. Det går bare ikke! Kjenner at jeg grøsser bare jeg sitter her og skriver om det.

Skrevet

De store mygglignende vesenene med lange bein som flyr rundt om sommeren.

De heter jo flyvende stankelbein! *himle* :P

Skrevet

Jeg er redd for å bli spist opp av hai når jeg er ute og svømmer.

I ferskvann er jeg redd for få penis spist opp av en gjedde. Svømmer ikke naken i ferskvann, for å si det sånn.

Ellers er jeg skeptisk til fugler. Jeg er overbevist om at de planlegger noe, og at de egentlig er onde. Jeg vet bare ikke hva de planlegger og når de kommer til å gjennomføre det, men før eller siden skjer det noe. Det er jeg sikker på.

Sånn sett er jeg en av dem som ikke frykter fugleinfluensaen.

Har du kommet over hårfobien?

Skrevet

:)

Kan godt forstå at det ble litt mye.

Grunnen til at jeg er redd for bowlingkuler tror jeg er at fingrene på en eller annen måte kan sitte fast inni der og blir med kulen når den ruller bortover... Fingre altså. Best å passe seg.

Takk! Du er også redd for fingrene dine. ;o)

*flirer godt igjen*

Skrevet

Har du kommet over hårfobien?

Nei, men den anser jeg ikke som sær. :)

Skrevet

Tror ikke det er en sær fobi, men jeg hadde gladelig gjort mye annet før jeg hadde gått ombord i en ubåt! INGEN får meg ned i en boks for å lukke lokket og dukke under vann. har absolutt ikke vannskrekk, men ubåt? Aldri i verden.

Skrevet

nr 2 tror jeg heter agorafobi. Frykt for åpne plasser, dvs motsatt av klaustrofobi.

Nei, det har ikke noe med åpne plasser å gjøre.

Agorafobi er redsel for store flater, f.eks torg, cirkus, konserter og sånne store steder med mange mennesker på en gang.

Min fobi er å havne tett mellom mennesker, og å måtte bli værende der en stund. Først og fremst når det gjelder sittende stilling.

Skrevet

Glemte: tygging på ull!

Jeg får frysninger bare av å tenke på det!! *grøss*

Å fy! Og negler bortover ei tavle.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Å fy! Og negler bortover ei tavle.

Eller gaffel som blir dratt over tallerken *hyyyl*

Skrevet

Eller gaffel som blir dratt over tallerken *hyyyl*

*vræl*

Det er fryktelig!

Skrevet

1) Fobi mot offentlige toalett der lokket ligger nede

2) Fobi mot å ha garn mellom tennene. Forferdelig gnissende følelse.

Skrevet

Vil ikke akkurat kalle det fobier: Men lyden av negl mot tavle er uutholdelig da. Også enkelte andre lyder - som hvis jeg prøver å skrive på et papir med en kulepenn, uten å ha trykket ut spissen først. Eller gaffel som skriker mpt tallerken!

*Grøss*

Å tråkke med bare bein i tang, det tør jeg ikke. Skumle ting kan skjule seg der inne!

Kan ikke utstå edderkopper. Når jeg skal slå på lysbryteren i boden, må jeg alltid sjekke at det ikke sitter en edderkopp på den først. Tør ikke strekke ut hånda og slå på lyset uten å se etter først..

Er litt mørkeredd og må alltid ha litt lys på i stua hvis jeg skal sove alene en natt.

Gjest la ørene mine være i fred
Skrevet

Jeg liker ikke at mannen min (eller andre) rører ørene mine!

Skrevet

Tja, kroppshårfobi har jeg, men det er jeg ikke alene om på forumet her har jeg skjønt..

Også er jeg redd for store damer med store pupper. Jeg ser for meg at de løper nakne og illsinte etter meg med puppene klaskende hit og dit og det ender med at jeg blir slått helseløs av disse damene og puppene deres. Dette er desverre et mareritt som kommer med jevne mellomrom.

hehe, morsomt =)

Skrevet

jeg har en fobi ved å være snill mot alle edderkopper ellers betyr det ulykke.

ellers har jeg fobi for mennesker som ser på hverandre etter jeg har snakket..

fobi for lukter, om jeg kjenner lukter som minner om røyk så lar jeg vær å puste til jeg tror luften er borte.. er den fortsatt der så puster jeg bare bittelitt forsiktig..hehe

Skrevet

har også fobi for at hvis jeg tenker på noe ekkelt så blir jeg påvirka av det..hehe

Skrevet

Jeg har fobi mot å gå med skitne sokker. Når jeg tenker over det så skifter jeg ofte flere ganger om dagen, feks alltid når jeg har vært ute, når jeg har støvsuget eller vasket, eh, det finnes alltid en anledning...

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg har fobi mot å gå med skitne sokker. Når jeg tenker over det så skifter jeg ofte flere ganger om dagen, feks alltid når jeg har vært ute, når jeg har støvsuget eller vasket, eh, det finnes alltid en anledning...

Har flere. Noen av dem:

Svette: å svette under armene.

Bruker sånn middel som gjør at jeg ihvertfall er klin tørr under armene.

Bier: aldri blitt stukket, likevel blir jeg helt febrilsk om jeg hører lyden av en bie.

Smatting: takler det ikke på lik linje som folk ikke takler skraping av negler på tavle.

Fly: ingen problem når flyet er i luften. Ikke redd da. Det er under avtaking og landing jeg nærmest klikker.

Skrevet

En variant av Gary Larsons lupoglifobi?

Er det det som er frykt for at det et eller annet sted sitter en and (e.l.) og følger med på hva du gjør? Om ikke, hva kalte han den igjen? den var nemlig genial =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...