Gå til innhold

hvordan er årets infulensa?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært forkjølet siden midten av desember, og nettopp hatt omgangssyken 2 ganger med 14 dagers mellomrom. Den siste varte i over en uke med mye feber. Jeg har en datter på 14 mnd som er begynt i barnhage hvor smitten kommer ifra, (mest sannsynlig).

På lørdag (ca. 1 uke siden omgangsykens slutt) fikk jeg feber og vondt i ryggen, og spesielt nakken. Veldig hoven og vondt i halsen. Har problemer med å svelge og har intens hodepine. Hoster tørt.

I natt hadde jeg fortsatt feber og tror nå at jeg har øreverk og øyekatarr. Legen har ikke gitt meg noen medisiner selvom jeg tigde om pencilin. På mandag sykmeldte han meg t.o.m. i går og jeg får ikke time i dag, skulle ringe igjen kl.13.00 sa kontordamen.

Er dette infulensa? Er det noe jeg kan få for dette? Hva er øreverkingen og kan jeg få noe for det?

Jeg er møkkalei, kjeder vettet av meg og gruer meg voldsomt til å hente dattera mi i barnhagen fordi mann min må jobbe overtid i kveld. Det hoper seg opp på jobben min også og jeg har en lederstilling i helsevesenet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20822-hvordan-er-%C3%A5rets-infulensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære storemor.

Dette kan være Influensa.Hvis det er det el.en annen virusinfeksjon,skal du ikke ha antibiotika.Hvis det derimor dreier seg om en bakteriell infeksjon,skal du ha antibiotika.Dette avgjør legen din ved en klinisk undersøkelse og relevante blod,hals og urinprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...