Gå til innhold

Hvor lenge skal barnet sove sammen med foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest -vet ikke helt, jeg

Jeg er i ett samboerforhold sammen med ei jenta som har en sønn på 7 år.

Gutten sover sammen med mor 2-3 ganger i uken, og ofte kommer han inn i løpet av natta utenom. Når sønnen er hos sin far, sover han bestandig i sin egen seng.

Sønnen er en smule bortskjemt og får mye som han vil. Så han sovner bestandig inn i sengen til moren og blir så båret inn i sin egen seng når vi legger oss.

Nå er jeg lei av dette, da ofte det blir liten plass i senga og da ender det ofte at jeg må sove i hans seng. Jeg synes verden om sønnen, men moren skal ha det siste ordet bestandig. Og sier " I natt må han sove sammen med oss"

Er dette normalt på denne alderen?

Jeg har ikke så stor erfaring med barn fra før, men mener selv jeg sov i egen seng fra dag 1.

Svar mottas med takk!

Fortsetter under...

Synes også det er på tide å slutte med å ha det som en vane å sove sammen. Greit nok at han kan komme inn til dere hvis han har hatt mareritt el.l. Men en 7-åring bør definitivt klare å sove alene. Og han gjør det jo også sammen med faren sin!

Har mor dårlig samvittighet fordi hun og faren ikke er sammen lenger?

UndrendePåDetMeste

Venninna mi delte seng med mora helt til hun var 12-13 og periodisk etter dette også til moren fikk samboer.

Det er en vane å sove alene, og den kan fint læres. Det er ikke skummelt når man får ros av foreldre for å få det til.

Dette er jo tydelig et problem ettersom du da må sove et annet sted. Jeg klarer ikke å sove med barn i senga, så her er det ikke noe tema.

Men min stesønn gjorde det da jeg flyttet sammen med min nåværende mann. Jeg satt ned foten, og sa at det var det slutt på nå.

Ta en ordentlig sankk med henne og si at dobbeltsenga er for dere. Barnet lider ingen nød av det.

Men om han sovner der og mora bærer han inn synes ikke jeg spiller noen rolle. Men det er uansett dere voksne som bestemmer om det er OK også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...