Gå til innhold

Det styggeste navnet dere vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kuuuuult! :) *lol*

Hører de ikke selv at det _rimer_? Følte de seg ikke dumme da de selv sa høyt og tydelig til presten i kjerka "Arne Bjarne ett eller annet"?

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

20

• morsan

15

• laban

12

• fei1365380229

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, eller kanskje enda mer hvis det var mitt barns navn, for det har jeg tross alt valgt selv! ;-)

Nettopp!

Mitt navn er nevnt her som stygt og det plager meg overhodet ikke. Men hvis navna til barna mine hadde blitt nevnt, så måtte jeg nok boikottet DOL i lengre tid!!!!

Skrevet

Hører de ikke selv at det _rimer_? Følte de seg ikke dumme da de selv sa høyt og tydelig til presten i kjerka "Arne Bjarne ett eller annet"?

det med rimingen var kanskje hele poenget.

Har også hørt om en Karoline Josefine....

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med en Kari-Mari (vet ikke om det var med eller uten bindestrek riktignok).

Da nærmer vi oss sterkt Ola-Ola

synes

Skrevet

=s

Annonse

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med en Kari-Mari (vet ikke om det var med eller uten bindestrek riktignok).

synes

Hvordan er det mulig?

Skrevet

Hvordan er det mulig?

Jeg hadde riktignok en dukke for noe sånt som 40 år siden som het Kari-Mari-Mette. Men hun klaget aldri.

Skrevet

Jeanette og Chrisander!!!

Chrisander!?!??! FOR et teit navn.

Skrevet

synes

Ola-Ola Heia!!! :-)

Finnes han fortsatt i norskbøkene??

En klassiker! :-) Alle på "vår" alder kjenner til den historien! ;-)

Skrevet

Nettopp!

Mitt navn er nevnt her som stygt og det plager meg overhodet ikke. Men hvis navna til barna mine hadde blitt nevnt, så måtte jeg nok boikottet DOL i lengre tid!!!!

Jeg velger selvsagt å tro at den som mener vat mitt barns navn er blant de stygge ikke er helt vel bevart. ;-)

Så jeg bare jatter med til de kommer med den rare skjorten med alt for lange ermer! ;-)

Skrevet

Jeg hadde riktignok en dukke for noe sånt som 40 år siden som het Kari-Mari-Mette. Men hun klaget aldri.

Da var hun nok bare høflig.

Skrevet

Jeg velger selvsagt å tro at den som mener vat mitt barns navn er blant de stygge ikke er helt vel bevart. ;-)

Så jeg bare jatter med til de kommer med den rare skjorten med alt for lange ermer! ;-)

Og nå måtte jeg selvfølgelig lese HELE tråden, bare for å finne ut hvem det var...

Annonse

Skrevet

Navnet skjemmer ingen heter det, og jeg synes det er på kanten å ha en slik tråd.

Men så kom jeg på følgende herrenavn (ingen gutter kan ha hatt dette navnet):

Gottskalk.

Det er ikke så veldig pent.

Beklager hvis du er her, Gottskalk!

Skrevet

Ja, ikke sant? ;-) Ikke stygge i seg selv, men utrolig snodig med slik type navnelikhet.

Enda verre hos M. Jackson som har kalt to av barna det samme: Prince Michael I & II.

Den tidligere bokseren George Foreman kalte alle sønnene sine George, med romertall fra I til V! ;-)

Og fra Norge kan jeg nevne det jeg så i en fødselsannonse en gang: "Sandra har blitt storesøster til Sindre og Sondre"!!!

Høres nesten ut som om man har forlest seg på 8 små, 2 store og én lastebil! ;-)

Kjenner et søskenpar som heter Siri og Iris. Ikke særlig oppfinnsomt det heller.

Skrevet

Og nå måtte jeg selvfølgelig lese HELE tråden, bare for å finne ut hvem det var...

Og herved understrekes det at jeg i mitt forrige innlegg ikke har sagt et ord om at mitt barns navn er nevnt eller ikke er nevnt i denne tråden - jeg uttaler meg selvsagt på generelt grunnlag. :-)

Skrevet

Ola-Ola Heia!!! :-)

Finnes han fortsatt i norskbøkene??

En klassiker! :-) Alle på "vår" alder kjenner til den historien! ;-)

Jeg vet ikke om Egners lesebøker brukes lenger. Tviler på det. Men de er fin kulturhistorie!

De "i byen og på landet"-historiene som han skrev selv, må virke helt forhistoriske på dagens småskoleelever.

Jeg har lest mye Anne Cath. Vestly for sønnen min, og det er ille nok (noen av de mest dramatiske historiene hennes hadde jo blitt til tynn luft dersom folk f.eks. hadde hatt telefon). Og hun forsøker jo ikke å lage noen pedagogisk framstilling av dagliglivet, hun bare MÅ fortelle hver minste detalj slik at vi ikke skal lure på noe. Egner skrev jo for at man skulle lære av tekstene, og da kommer det fram enda tydeligere hvor gammeldags det er.

Husker du hvordan Ola-Ola fikk en søster? Tipper den historien ville fått hard medfart på Adopsjonsforum :-)

Skrevet

Kjenner et søskenpar som heter Siri og Iris. Ikke særlig oppfinnsomt det heller.

Men det er jo en artig ide! Samme navn forlengs og baklengs!

Skrevet

Navnet skjemmer ingen heter det, og jeg synes det er på kanten å ha en slik tråd.

Men så kom jeg på følgende herrenavn (ingen gutter kan ha hatt dette navnet):

Gottskalk.

Det er ikke så veldig pent.

Beklager hvis du er her, Gottskalk!

Da jeg gikk i småskolen, var det en av de unge, pene lærerinnene som fikk en sønn.

Han fikk navnet Gudleif. Dette var på den tiden gutter ble kalt for Ole, Per og Morten.

Gjett om vi syntes synd på ham!

Skrevet

Jeg vet ikke om Egners lesebøker brukes lenger. Tviler på det. Men de er fin kulturhistorie!

De "i byen og på landet"-historiene som han skrev selv, må virke helt forhistoriske på dagens småskoleelever.

Jeg har lest mye Anne Cath. Vestly for sønnen min, og det er ille nok (noen av de mest dramatiske historiene hennes hadde jo blitt til tynn luft dersom folk f.eks. hadde hatt telefon). Og hun forsøker jo ikke å lage noen pedagogisk framstilling av dagliglivet, hun bare MÅ fortelle hver minste detalj slik at vi ikke skal lure på noe. Egner skrev jo for at man skulle lære av tekstene, og da kommer det fram enda tydeligere hvor gammeldags det er.

Husker du hvordan Ola-Ola fikk en søster? Tipper den historien ville fått hard medfart på Adopsjonsforum :-)

Oisann - den historien kjenner jeg ikke til! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...