Gå til innhold

Det styggeste navnet dere vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. Birte er nesten verre..

Birte og Lage..

eller

Birte og Bert..?

Hun som spiller hovedrollen i den norske filmen united heter jo Berte. Da kan man like godt kalle ungene sine Babe, Geek og Player også.

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

20

• morsan

15

• laban

12

• fei1365380229

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sonyericsson
Skrevet

Bert? Noe så grusomt og umennesklig som å hete BERT? Jeg kommer aldri til å slutte å overraskes over hvor forskjellig smak man kan ha.

ikke bedre med en ø.. Børt

en kjent smørsanger som døde for noen år siden hette det.. de modererte det med å legge til Erik.. ble bare tre ganger verre.. Børt Erik 8-|

Gjest trultemor25
Skrevet

Laban heter Lone.

Vel, var ikke jeg som starta denna tråden, jeg bare skriver det jeg synes slik som alle andre her. Det var en lenger ned her, eller var det lenger opp som synes mitt barns navn er stygt. Så det så.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ettersom jeg vet med sikkerhet at de navnene jeg liker minst sitter på opptil flere dol-barn (neida, Flisa - ikke på dine!) så lar jeg være å svare...

*host*? Jeg er vant til navnepryl, jeg da...

Gjest Flystripa
Skrevet

Hele familien er omtrent nevnt i denne tråden :/

Skrevet

Da jeg gikk i småskolen, var det en av de unge, pene lærerinnene som fikk en sønn.

Han fikk navnet Gudleif. Dette var på den tiden gutter ble kalt for Ole, Per og Morten.

Gjett om vi syntes synd på ham!

Jeg kjenner en Gudveig. Ikke akkurat vakkert det heller syns jeg... ;-)

Skrevet

Vel, var ikke jeg som starta denna tråden, jeg bare skriver det jeg synes slik som alle andre her. Det var en lenger ned her, eller var det lenger opp som synes mitt barns navn er stygt. Så det så.

Jeg heter slett ikke Lone. Og jeg synes ikke Rasmus er noe spesielt fint navn.

De to andre er vi derimot veldig uenige om. Men jeg vet godt at navnesmaken er forskjellig - og godt er det. Måtte bare markere aldri så lite..

Gjest Liza i London
Skrevet

I England synes jeg det er barnemishandling når foreldre med norsk tilknytning kaller sine barn Randi og Odd

Randy betyr som kjent kåt...og Odd er jo bare merkelig

Skrevet

Aha.. Du kjenner sikkert Durdei D... :-)

*nikker* ikke kjenner - men dagmammaen min var naboen hennes for 22 år siden :)

Skrevet

Hun som spiller hovedrollen i den norske filmen united heter jo Berte. Da kan man like godt kalle ungene sine Babe, Geek og Player også.

Vet ikke hvor gammel hun er, men for en del år tilbake var det ingen som brukte "berte" i den betydning vi legger i det i dag. Man kan jo ikke noe for at navnet etterhvert utvikler seg til å være et "vanlig ord"! ;-)

Berte var et likeså alminnelig navn som Sigrid og Ingeborg tidligere! ;-)

Skrevet

*nikker* ikke kjenner - men dagmammaen min var naboen hennes for 22 år siden :)

Okey.. Hun bor tre-fire hus bortenfor foreldrene mine, skjønner du.. Hehe.. :)

fei1365380229
Skrevet

Vet ikke hvor gammel hun er, men for en del år tilbake var det ingen som brukte "berte" i den betydning vi legger i det i dag. Man kan jo ikke noe for at navnet etterhvert utvikler seg til å være et "vanlig ord"! ;-)

Kallenavnet til eldstedattera mi er lilleberte. Syns det er søtt jeg :o)

Skrevet

Guttenavn: Arnt, Harry, Jonny, Ronny, pluss alle harry koblinger med Andre som siste:

Chris Andre, Robin Andre, Kent Andre osv.

Jentenavn: Ruth.

Skrevet

Jeg tenkte på det etter at jeg hadde skrevet det. Det starta jo sikkert med ei som het Berte, som var ei skikkelig Berte, og så begynte folk å si "åh, hun der er bare så... Berte!" ;)

Blondine og Brunetta var også vanlige navn før.

Skrevet

Okey.. Hun bor tre-fire hus bortenfor foreldrene mine, skjønner du.. Hehe.. :)

Da vet jeg hvor de bor! :) M Å vei? :)

Skrevet

Minken og Lage.. Lurer på hva slags kjemikalier de to gikk på når de presterte å kalle sine barn noe så særegent..

Ellers så har jeg en bekjent som heter Hagbart.. fiffig

Styrk og Bert er jo poppis igjen..eller.?

Nå heter Minken faktisk Birte da, Minken er bare et kallenavn.

Og grunnen til navnene er at faren er dansk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...