Gå til innhold

Kjerringråd mot øyekatarr?? Hjelp!


Gjest Madagaskar er sur i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar er sur i dag

Nå har jeg fått øyekatarr, i tillegg til at jeg allerede er syk med alt mulige plager..juhu!! Skal noe viktig i helga, og det som er mest viktig å få vekk..iallefall litt..er den konstante hostinga og øyekatarren..

Men så bor jeg på en plass der jeg ikke kan dra til lege før i morgen kveld! OG det er jo bare kvelden før helg!!

Så kjerringråd..vær så snill..?? Noe som funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madagaskar

Finn deg en som ammer og drypp morsmelk i øyet!!!! Ellers er jo saltvann og GOD rens av øyet et alternativ...

kan jeg bare koke opp vann og hive litt saltvann oppi..?

Kan d forsvinne av d eller MÅ jeg få noe øyedråper fra lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øyebadevann

kan jeg bare koke opp vann og hive litt saltvann oppi..?

Kan d forsvinne av d eller MÅ jeg få noe øyedråper fra lege?

Kjøp saltvann/øyebadevann på apoteket eller hos en optiker, så får du riktig saltinnhold.

Du bør være meget påpasselig med å ikke bruke bomullsdotter, skyllebeger etc omhverandre på begge øynene.

Kok vann, kjøl litt ned og dypp bomullsdott oppi (NB: Ha rene hender). Tørk fra innerst i øyekroken og utover, men kun en gang per dott (og bytt dott før du tar det andre øyet)

Så kan du skylle med saltvann. på apoteket kan man kjøpe egne beger, men det går fint å bruke eggeglass. Du skal blunke oppi vannet mens du heller litt. Regn med litt vannsøl.

Gjenta.

Hvis det ikke funker må du til lege og få salve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp saltvann/øyebadevann på apoteket eller hos en optiker, så får du riktig saltinnhold.

Du bør være meget påpasselig med å ikke bruke bomullsdotter, skyllebeger etc omhverandre på begge øynene.

Kok vann, kjøl litt ned og dypp bomullsdott oppi (NB: Ha rene hender). Tørk fra innerst i øyekroken og utover, men kun en gang per dott (og bytt dott før du tar det andre øyet)

Så kan du skylle med saltvann. på apoteket kan man kjøpe egne beger, men det går fint å bruke eggeglass. Du skal blunke oppi vannet mens du heller litt. Regn med litt vannsøl.

Gjenta.

Hvis det ikke funker må du til lege og få salve.

Nei, nei! Ikke fra innerst og utover, da drar du pusset over hele øyet.

Det skal være fra ytterkrok og inn mot nesa, der er der puss samler seg og skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld: Kokt vann med bittelitt salt i. Skyll.

Apoteket fører pakker med hendige pipetter som har korrekt blandingsforhold.

Er katarren lett, går den over av seg selv. Er den tyngre, bør du få resept på antibiotikadråper eller -salve. Blir du lett blålig under øynene, har katarren gått i dybden og skal i alle fall behandles.

Dessuten: Bruker du fuktet bomullsdott, skal den føres fra ytterkrok til innerkrok, der drar man pusset ut den naturlige veien. Kast dotten etter ett drag. Og vask hender straks du er ferdig. Ikke gni eller ta deg i/på øyne.

Har hatt barn med øyekatarr mange ganger, så dette kan jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

1 liter vann.

1 teskje salt.

Kok.

Avkjøl til romtemperatur.

Skyll, hver morgen og hver kveld, men gjerne flere ganger om dagen om du føler det trengs. Ta noen dager ekstra morgen og kveld når du føler du er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg bare koke opp vann og hive litt saltvann oppi..?

Kan d forsvinne av d eller MÅ jeg få noe øyedråper fra lege?

Du har sikkert fått orden på det nå, men for å få et riktig fysiologisk blandingsforhold, så skal man blande 9 gram salt i en liter vann. Dette tilsvarer ca en strøken spiseskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet funker enn å komme seg til legen og få øyesalve. Det er SMITTSOMT, veldig smittsomt.

Husk HYPPIG håndvask, og ikke ta deg til øyet.

En kollega av meg ble sykemeldt på flekken da hun stakk innom legevakta for å høre om han hadde noe hun kunne ha på...

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...