Gå til innhold

Vondt i brystet

Anbefalte innlegg

Hei.

Har den siste uka hatt vondt i høyre bryst og armhule. Har også vondt i høyre skulder og arm, men føler at hovedsmerten sitter i brystet og armhulen.Smerten kommer og går, er ikke konstant.(Jeg jobber på kontor med mye registrering). Bør jeg bekymre meg for brystkreft? Jeg gikk på en hormonkur (Pergotime) i sommer pga. ufrivillig barnløshet. Ble gravid, men mista i uke 6. Jeg har etter dette hatt en del ømme bryster, og følt at kroppen var litt i ulage pga. hormonforstyrrelser. Men jeg føler at dette er en helt annerledes smerte. Skal begynne på ny hormonkur nå, og ønsker selvsagt at alt skal vere i orden. Kanskje jeg bekymrer meg unødig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208605-vondt-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det bør gjøres en bryst-undersøkelse, kanskje helst også en mammografi. Imidlertid er det SVÆRT lite sannsynlig med brystkreft etter kun en eller få pergotime-kurer. Litt avhengig av arvelige risikofaktorer. Synes som sagt du bør kontakte fastlegen din for en sjekk. Smerten i høyre skulder og arm har sannsynligvis ikke noe med brystsmerten å gjøre, men kan skyldes ensidig/overbelastende arbeid. Mange slike smerter skriver seg fra nakken, og forårsakes av dårlig sittestilling i jobben. Be eventuelt om henvisning til en fysioterapeut som kan undersøke både deg og arbeidsplassen; og be om forebyggende øvelser og gjerne litt styrkeøvelser; gjerne i et slynge-apparat, såkalt SET-trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208605-vondt-i-brystet/#findComment-1515820
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...