Gå til innhold

Sykehusspørsmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nei, ikke nå

Ja, som regel. Med unntak dersom man gjør enkle inngrep (f.eks. operasjoner) og så skjer det et eller annet, at man får en komplikasjon som gjør at man må legges inn på sykehus for overvåkning litt lenger.

Takk for at du svarer. Hvis jeg forstår deg rett vil en førstegangs innkalling til poliklinikk være inn-ut? Kan jeg spørre hvilken avdeling du jobber på? Er redd og bekymret.

Gjest heller ikke

Takk for at du svarer. Hvis jeg forstår deg rett vil en førstegangs innkalling til poliklinikk være inn-ut? Kan jeg spørre hvilken avdeling du jobber på? Er redd og bekymret.

Jeg skal inn og ut igjen i neste uke. Jeg skal ta bort litt av livmorhalsen. Jeg gruer meg også!

Gjest Sykepleier på sykehus

Ja, det er inn og ut samme dag. Jeg jobber ikke med polikliniske innleggelser i det hele tatt, jobber på medisinsk lungeavdeling, men vet at jeg som student var borti en gang en poliklinisk pasient som ble innlagt til observasjon, men vedkommende kunne reise hjem med en gang dagen etterpå. Hva skal du inn for?

Annonse

Gjest Sykepleier på sykehus

Jeg skal inn og ut igjen i neste uke. Jeg skal ta bort litt av livmorhalsen. Jeg gruer meg også!

Lykke til! Hadde det vært fare for komplikasjoner, så hadde de ikke valgt å gjøre det poliklinisk, så dette går nok bra! :)

Gjest nei, ikke nå

Ja, det er inn og ut samme dag. Jeg jobber ikke med polikliniske innleggelser i det hele tatt, jobber på medisinsk lungeavdeling, men vet at jeg som student var borti en gang en poliklinisk pasient som ble innlagt til observasjon, men vedkommende kunne reise hjem med en gang dagen etterpå. Hva skal du inn for?

Det er ikke meg som skal inn. Takk for svar.

Gjest Luskelita

Jeg BÅDE jobber på sykehus og har nylig fått utført en conisering (som det heter å få fjernet litt av livmorhalsen)

For det første: IKKE gru deg til dette bittelille inngrepet!! Det er nesten helt likt som en vanlig gynekologisk undersøkelse. Du får bedøvelse og selve prosedyren er over på veldig kort tid. Det gjør overhodet ikke vondt. Etterpå blør du litt i noen dager. Man går rett tilbake på jobb/skole etter timen, og du merker ingenting til dette etterpå.

Poliklinikk betyr en vanlig legetime, men hos en spesialist på området. Det foregår som en vanlig legeundersøkelse, og du drar hjem etterpå.

Hvis man ved en poliklinisk konsultasjon blir innlagt til observasjon av en eller annen grunn, og reiser hjem senere samme dag, har man hatt et såkalt dagopphold.

Hvis man ligger på sykehuset over en eller flere netter, enten som Ø-hjelp eller at man blir innkalt til innleggelse, er dette vanlig innleggelse eller døgnopphold som vi kaller det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...