Gå til innhold

Legemidler fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke sprøyter

Jeg har bestilt noen tabletter fra et helsekostfirma utenlands. Det jeg imidlertid ikke var klar over er at stoffet disse inneholder, antakelig ikke er lovlig i tablettform i Norge. Det som fås av dette middelet her i landet er enten på resept og da kun som injeksjoner til sprøyte, eller som vanlige tabletter i helsekost (altså tabletter som svelges). Kan jeg vente meg noen reaksjon fra myndighetenes side, annet enn at varene inndras?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208658-legemidler-fra-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Dersom innholdet i varene klassifiseres som doping (og svært mye helsekost fra utlandet gjør det), kan du i verste fall vente deg en bot i størrelsen firesifret.

Dersom det er snakk om noe som går under narkotikaloven, kan du vente deg avhør og det som enda verre er.

Men siden det snart er jul og posten er overarbeidet, kan du være så heldig at pakka di aldri blir åpnet og kommer rett hjem til deg.

Gjest orker ikke sprøyter

Dersom innholdet i varene klassifiseres som doping (og svært mye helsekost fra utlandet gjør det), kan du i verste fall vente deg en bot i størrelsen firesifret.

Dersom det er snakk om noe som går under narkotikaloven, kan du vente deg avhør og det som enda verre er.

Men siden det snart er jul og posten er overarbeidet, kan du være så heldig at pakka di aldri blir åpnet og kommer rett hjem til deg.

Jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg ikke tar ut dette stoffet fra maten (derfor kan jeg ikke bruke tabletter som svelges), så jeg må ha det enten via blodbanen i sprøyte eller via spyttet som tyggetabletter. Det dreier seg ikke om noe ulovlig stoff i narkotisk/dopingmessig forstand. I alle helsekostforretninger her i landet selges vanlige tabletter som kosttilskudd.

Det er veldig trøblete for meg å komme meg inn til lege flere ganger i uka for å ta sprøyter. Men denne typen tabletter ser altså foreløpig ut til å være ulovlige her i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...