Gå til innhold

Redning for Tyske skiver?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tilbrakt fredagskvelden ved kjøkkenbenken, og laget en haug med "tyske skiver" visstnok en slags gammeldagse småkaker. Problemet er at ingen likte dem. Det er bare noe sprøtt, smakløst og intetsigende vissvass. (Hvis det går an å omtale kaker på den måten.)

Er det noen som har noen idé til hva jeg kan gjøre med dem? Bortsett fra fuglebrettet da.

Hvis noen ikke kjenner til disse kakene, så er det noe man rører sammen av 250 g smør, 225 g sukker,1 ts vaniljesukker og 1 ts bakepulver, 1 egg, 425 g hvetemel og 125 g potetmel. Dette samler man i to tykke pølser som legges i kjøleskapet en times tid. Etterpå skjærer man opp pølsene i 1/2 cm tykke skiver som stekes ved 200 grader til de er lysebrune.

Alle kommentarer er hjertelig velkomne :-) tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208695-redning-for-tyske-skiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyppe de i sjokolade?

Ha syltetøy på de?

Hei.

Hva slags syltetøy tenker du på? Det bør vel dekkes med noe så det ikke flyter utover?

Jeg tenkte faktisk på sjokoladeglasur. På kokesjokoladen står det en oppskrift på glasur: smelt sjokoladen i 4-5 ss vann og rør inn ca 100 gram melis. Det kan gå. Hva om jeg erstatter vannet med appelsinsaft?

Hei.

Hva slags syltetøy tenker du på? Det bør vel dekkes med noe så det ikke flyter utover?

Jeg tenkte faktisk på sjokoladeglasur. På kokesjokoladen står det en oppskrift på glasur: smelt sjokoladen i 4-5 ss vann og rør inn ca 100 gram melis. Det kan gå. Hva om jeg erstatter vannet med appelsinsaft?

Vanskelig med syltetøy, ja... Du kan lage gele og legge det mellom to av disse ekle kakene? ;)

Sjokoladeglasur med appelsinsaft høres veldig godt ut :)

Annonse

Mamma brukte å bake tyske skiver og de var kjempegode! men hun sa alltid at det var viktig å bruke smør for å få den gode smaken, margarin dugde ikke til disse sa hun.

Vet ikke om det er samme oppskrift som du har brukt

Hei

Jo da, jeg brukte meierismør.

Jeg tror nok at de ble slik de skulle, men at dette ikke er mine favoritter. Det er ikke så nøye. Jeg har allerede gitt bort mesteparten :-)

Ååå, tyske skiver er verdens beste småkaker. Synd at det gikk skeis, men som med all baking er det viktig å være gjerrig på hvetemelet, og spandabel på smør og egg.

Hei

Ja, jeg har registrert at smaken er vidt forskjellig, og heldgvis var det noen som synes at de ble gode. Da har jeg oppnådd det jeg ville :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...