Gå til innhold

problemer med kjæreste, trenger råd


Gjest hordia

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år og har et års forhold til en annen gutt på 17 år. Vi har litt problemer som f.eks med:

1. Han er aldri romantisk med meg.

2. Han er lite hos meg når han er på besøk.

3.Vi gjør aldri noe sammen.

4.Han er nedlatende og kaller meg dum.

5. Han blir fort sint.

6.Han er mannsjåvinist.(menn er best og hele pakka, han syns han er best i verden selv)

7.Når han er kjærlig behandler han meg som en baby.

8. Han liker bare å sitte inne, mens jeg vil ut.

9. Han syns det er kjedelig når jeg vil snakke alvorlig om ting som plager meg.

10. Han sier alltid at jeg er sur når jeg bare sitter og tenker

vi ble sammen ganske fort så jeg så ikke disse problemene med en gang. Jeg har prøvd å prate med han, men han blir bare sur på meg når jeg prøver å snakke om ting eller når jeg sier at jeg vil gjøre noe sammen. Han tåler ikke noe kritikk. Hvordan kan jeg få snakket med han og få han til å forstå dette og få han til å lytte uten at han blir rasende(han har kort lunte)

Vennlig hilsen

jente 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir litt forvirret her, du innleder med å si at du har et forhold til en ANNEN gutt, for så å avslutte med å si at du er jente! Du er ikke tilfeldigvis inne i en kjønnsidentitetskrise, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret her, du innleder med å si at du har et forhold til en ANNEN gutt, for så å avslutte med å si at du er jente! Du er ikke tilfeldigvis inne i en kjønnsidentitetskrise, vel?

Oi sorry jeg har et forhold til kun en gutt ,jeg er jente sånn at det er klart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arielle

Han her høres ikke seriøs ut.

Var selv sammen med en som hadde veldig kort lunte, ble fort sint, o.l. Det ble fort slutt ( etter ca.4 mnd ), men han var jo også en del eldre enn meg ( 11 år, jeg er 22 ).

Hvis han ikke vil høre på deg, vil bare sitte inne, ikke gjøre på noe o.s.v. og dere har vært sammen i 1 år, hvordan klarer du det?

Har du vurdert og gjøre det slutt? For denne typen høres ikke ut som om han er oppriktig glad i deg ( som kjæreste ).

Og han må jo tåle litt kritikk, og han har virkelig VELDIG høye tanker om seg selv ( han er best i verden, hva er det for noe idioti? )

Det finnes haugevis av mennesker som er bedre enn han, det kan jeg vedde på.

I hvertfall når det kommer til å være kjæreste.

Kjærlighet gjør blind, er det ikke det ordtaket heter?

Hadde han vært sammen med meg, så hadde jeg gjort det slutt, for dette hadde jeg ikke klart i lengden.

Du sier at dere ble for fort sammen, kanskje det er noe i det? Man burde kjenne personen en god del ( i alle fall litt ) før man blir sammen. Gå ut på kino, spise ute o.s.v.

Hvis han ikke vil høre på deg, da vet jeg ikke hva du skal gjøre med han.

Kanskje han er lei deg? Han er ikke mye hos deg når han er på besøk, sier du.

Mitt råd er: lytt til deg selv og ditt hjerte, så har du kanskje svaret.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære 17 åring!

Jeg synes ikke det er litt problemer det du lister opp i de 10 punktene, som du har i forhold til din 17 årige kjæreste.

Slik jeg forstår det du skriver, er nå den første forelskestiden over, og dere to som personer kommer mer frem med hvem dere er og hva dere står for.

Og du etterlyser mer positive holdninger hos kjæresten din.

Jeg tror ikke du har annen mulighet enn å snakke med han slik som du kan og er vant til.

Kommunikasjon om slike punkter som du skriver om, er helt avgjørende for om forholdet skal vare.

Dersom kjæresten din avviser ditt initiativ til å prate, tror jeg du er mer moden enn han. Da blir det i neste omgang kanskje et spørsmål om du vil ha denne kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt forvirret her, du innleder med å si at du har et forhold til en ANNEN gutt, for så å avslutte med å si at du er jente! Du er ikke tilfeldigvis inne i en kjønnsidentitetskrise, vel?

Salomo, sånne svar er folk litt LEI AV på DOL.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er bare at dere begge to er 17 år. Det er bare ett forhold pr. 1000 i den alderen som varer særlig lenger enn noen få uker (eller måneder).

HAN høres helt alminnelig barnslig ut (det er etter mitt syn sånn 17-årige gutter SKAL være). Verden er full av nye ting å opdage, og kjæresteforhold er bare en av mange slike nye ting.

DU virker litt "for seriøs" i forhold til hva som er lurt (tror jeg) når man bare er 17 år. (Ganske typisk for jenter å være litt for seriøse i den alderen, tror jeg). Husk nettopp det at verden er full av nye ting å opdage, og at kjæresteforhold bare er en av mange slike nye ting.

Høres ikke ut til at han er den rete for deg akkurat nå, og trolig er det ikke så farlig for hans del om du slår op heller. (Hvis han skulle vise seg å virkelig være seriøst forelska i deg, vil du sikert merke det når du slår opp, og da ksn du jo eventuelt revurdere det hele).

Husk: Det er ikke noe "feil" med noen av dere (sett fra mitt/andres ståsted - alderen tatt i betraktning). Dere er bare to typiske 17-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er bare at dere begge to er 17 år. Det er bare ett forhold pr. 1000 i den alderen som varer særlig lenger enn noen få uker (eller måneder).

HAN høres helt alminnelig barnslig ut (det er etter mitt syn sånn 17-årige gutter SKAL være). Verden er full av nye ting å opdage, og kjæresteforhold er bare en av mange slike nye ting.

DU virker litt "for seriøs" i forhold til hva som er lurt (tror jeg) når man bare er 17 år. (Ganske typisk for jenter å være litt for seriøse i den alderen, tror jeg). Husk nettopp det at verden er full av nye ting å opdage, og at kjæresteforhold bare er en av mange slike nye ting.

Høres ikke ut til at han er den rete for deg akkurat nå, og trolig er det ikke så farlig for hans del om du slår op heller. (Hvis han skulle vise seg å virkelig være seriøst forelska i deg, vil du sikert merke det når du slår opp, og da ksn du jo eventuelt revurdere det hele).

Husk: Det er ikke noe "feil" med noen av dere (sett fra mitt/andres ståsted - alderen tatt i betraktning). Dere er bare to typiske 17-åringer.

Jeg syns du generaliserer noe voldsomt.

Hvor mange par har ikke funnet hverandre når de var 16-17 og så holdt sammen ?

Jeg synes faktisk ikke voksne er særlig mye "flinkere" til å holde på forholdene sine, tvert imot!

Kanskje har du rett at i akkurat dette tilfellet er gutten umoden, men du påstår at slik er det for alle 17-åringer?? LANGT ifra.

Sånn som du beskriver det får jeg mer et bilde av 13-14-åringer enn 17-åringer. Det er fryktelig stor forskjell på oss, så jeg syns du burde ta deg en kikk rundt. Kanskje ditt syn på 17-åringer er slik fordi du som 17-åring var veldig umoden. Men ett menneske representerer ikke alle, og det gjør heller ikke ett forhold. Det er omtrent like mange forskjeller på 17-åringer som det er 17-åringer, vil jeg si. Så alder burde du holde utenfor når det ikke er snakk om små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du generaliserer noe voldsomt.

Hvor mange par har ikke funnet hverandre når de var 16-17 og så holdt sammen ?

Jeg synes faktisk ikke voksne er særlig mye "flinkere" til å holde på forholdene sine, tvert imot!

Kanskje har du rett at i akkurat dette tilfellet er gutten umoden, men du påstår at slik er det for alle 17-åringer?? LANGT ifra.

Sånn som du beskriver det får jeg mer et bilde av 13-14-åringer enn 17-åringer. Det er fryktelig stor forskjell på oss, så jeg syns du burde ta deg en kikk rundt. Kanskje ditt syn på 17-åringer er slik fordi du som 17-åring var veldig umoden. Men ett menneske representerer ikke alle, og det gjør heller ikke ett forhold. Det er omtrent like mange forskjeller på 17-åringer som det er 17-åringer, vil jeg si. Så alder burde du holde utenfor når det ikke er snakk om små barn.

Enig i at man ikke skal generalisere for mye, Bambings.

Men det er viktig å lese hva som faktisk står å lese også, så man ikke tillegger forfatteren meninger eller uttalelser som er feil.

Du skriver: "du påstår at slik er det for alle 17-åringer?? LANGT ifra. Sånn som du beskriver det får jeg mer et bilde av 13-14-åringer enn 17-åringer."

Jeg påstår jo ikke at det er sånn for ALLE 17-åringer - jeg sier bare at det er sånn for "999 av 1000 17-åringer".

Mulig jeg tar LITT hardt i, men slett ikke mye. Hvis du ser rundt deg i Norge i dag: Hvor mange er det som ender opp med å leve sammen med en kjæreste de hadde som 17-åring? Ikke mange!

Det er imidlertid selvsagt NOEN som gjør det, men et generelt råd basert på den informasjonen som blir gitt på Dr. Online velger jeg å gi med utgangspunkt i det som vil være virkeligheten for den aller, aller største delen av leserne.

Hvis "hordia" er så moden som hun (og du?) hevder, så vil hun definitivt ikke ha problemer med å merke seg at det finnes unntak.

Skjønt - egentlig er det ikke snakk om unntak heller. Det kan godt være at grunnen til at det går bra for NOEN 17-åringer slett ikke er at de er så forbasket mye mer "modne", men like gjerne at de rett og slett hadde FLAKS og fant "den rette" ved første forsøk.

Jeg skal ikke påstå noe spesielt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke skal generalisere for mye, Bambings.

Men det er viktig å lese hva som faktisk står å lese også, så man ikke tillegger forfatteren meninger eller uttalelser som er feil.

Du skriver: "du påstår at slik er det for alle 17-åringer?? LANGT ifra. Sånn som du beskriver det får jeg mer et bilde av 13-14-åringer enn 17-åringer."

Jeg påstår jo ikke at det er sånn for ALLE 17-åringer - jeg sier bare at det er sånn for "999 av 1000 17-åringer".

Mulig jeg tar LITT hardt i, men slett ikke mye. Hvis du ser rundt deg i Norge i dag: Hvor mange er det som ender opp med å leve sammen med en kjæreste de hadde som 17-åring? Ikke mange!

Det er imidlertid selvsagt NOEN som gjør det, men et generelt råd basert på den informasjonen som blir gitt på Dr. Online velger jeg å gi med utgangspunkt i det som vil være virkeligheten for den aller, aller største delen av leserne.

Hvis "hordia" er så moden som hun (og du?) hevder, så vil hun definitivt ikke ha problemer med å merke seg at det finnes unntak.

Skjønt - egentlig er det ikke snakk om unntak heller. Det kan godt være at grunnen til at det går bra for NOEN 17-åringer slett ikke er at de er så forbasket mye mer "modne", men like gjerne at de rett og slett hadde FLAKS og fant "den rette" ved første forsøk.

Jeg skal ikke påstå noe spesielt i denne sammenhengen.

Ja, kanskje er det FLAKS om man finner sin livspartner når man er 17 år, men det kan skje i hvilken som helst alder, og mange går jo gjennom hele livet uten å finne noen de klarer å leve med, det betyr ikke nødvendigvis at de er umodne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...