Gjest skal Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Noen her som har vært på eller holder til iblant på smih? Lurer litt på å ta kontakt, men synes det er vanskelig. Vet så lite om hvordan det er. Har ikke noe stekt behov av enesamtaler tror jeg, går til en veldig fin psykolog. Er ikke helt klar for noen gruppe heller tror jeg. Men tenker at det kanskje kunne være godt å værer der? Slippe å late som eller være så annderledes poå en måte. Vet ikke helt. Har tenkt på det før, men nå mer og mer. Hadde vært godt å hørt fra noen som kjenner stedet. Eller som har vært på andre støttesentre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208895-smih/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
earthquake Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Smih har telefon vakt hver dag, utenom helgene. Om du ikke tør å bare møte opp kan du jo altid ringe ned. De kan ikke se nr. ditt når du ringer, og de har også taushetsplikt. I telefon samtalen trenger du ikke opplyse om navnet ditt eller andre personalia. Bare spør om informasjon så står de som jobber der for snakkingen. Enesamtale er noe som som oftest blir tilbudt nye brukere. Dersom du ikke føler behov for dette så er det heller ikke noe "must" Utenom dette har SMIH noe som kalles bruker treff Disse er på mandag, torsdag og fredag. Brukertreff betyr at brukerene kommer innom senteret uten at det foreligger noen avtale. Da kan du treffe andre brukere, og du kan slå av en prat med dem som jobber der. Du kan finne deg en stille krok på senteret og lese en bok, eller høre på musikk. Du kan komme innom senteret hele åpningstiden men det er kun i brukertreff tiden at personalet kan være tigjengelig. SMIH har også grupper du kan melde deg på. Støttegruppe Er faste frupper som går over en viss tid. Det blir som et nettverk. Her kan en bearbeide sin egen problematikk i en trygg sammenheng. Gruppene består av ca 5 personer, og følges opp av en veileder. Før du blir med i en støttegruppe bør du ha benyttet deg av de andre tilbudene ved senteeret, det kan være enesamtaler, tema kvelder, eller samtalegrupper. Vet ikke om jeg skrev noe om temakvelder? men på en temakveld vil det bli orientert/forelest om et tema som kan gi oss større kunnskap og innsikt i ulike emner. Dette er altså en kveld der en får vite litt mer om et spesielt tema. Noen tema kvelder blir ledet av ansatte mens andre ganger vil det bli leid inn eksterne foredragsholdere. Temakveld trenger du ikke melde deg på... der er det bare å møte opp!! Videokveld er også et tilbud en ikke trenger melde seg på. videokvelder blir det vist filmer som omhandler seksuelle overgrep eller som tar opp livskvalitet. Mange ganger vil en film gi mulighet til å se på egen følelser, og å sette ord på det som er vanskelig. Det blir også satt av tid til deling av tanker i etterkant av filmen. Andre tilbud som er ved senteret er: hygge og kalori kveld. Dette er en kveld til hygge og glede og etter brukerenes ønsker, en kveld som er uten fokus på seksuelle overgrep. Sammen lages det god mat på felles regning. Biblitotek Her er det mulig å låne bøker, det tas depositum på 30 kroner, disse pengene får du igjen når du leverer bøkene. Lånetiden er 1 mnd. Og i bokhyllen finner du blant annet bøker som er skrevet av andre som har vert utsatt for seksuelle overgrep, informasjon om seksuelle overgrep og tanker om veier videre. Pluss andre bøker. Håper at dette var litt av informajonen du var ute etter. SMIH har egen side på internett der du finner åpningstider www.smih.no tror jeg det er.. Brukertreff tidene er: mandag 14.00 - 20.30 torsdag 14.00-20.30 fredag 14.00- 15.30 SMIH ligger forresten i bergen bare slik at det er sagt. SMI ligger på østlandet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208895-smih/#findComment-1513401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
earthquake Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Må bare opplyse om at jeg har ikke informert om alle tilbud og aktiviteter som finnes ved senteret. Ta en telefon en dag så får du nok mer informasjon :-) Telefon nr til SMIH er 55-904990 Telefon nr til SMI er 23-314650 Håper du tar en telefon, men forstår at det er skremmende og vanskelig. Kunne godt fortalt deg mer her, men tror det er bra om du tar en telefon heller. Igjen lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208895-smih/#findComment-1513441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Må bare opplyse om at jeg har ikke informert om alle tilbud og aktiviteter som finnes ved senteret. Ta en telefon en dag så får du nok mer informasjon :-) Telefon nr til SMIH er 55-904990 Telefon nr til SMI er 23-314650 Håper du tar en telefon, men forstår at det er skremmende og vanskelig. Kunne godt fortalt deg mer her, men tror det er bra om du tar en telefon heller. Igjen lykke til Takk foor svar. Var vel litt sånne brukertreff jeg tenkte på. Er så skummelt bare.. Har du vært der? Lurer litt på hvordan det er liksom. Ikke så lett å svare på kanskje.. Hater å snakke i telefonen med noen jeg ikke kjenner. Kanskje sende en mail. Skal prøve å ta mot til meg nå i kveld! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208895-smih/#findComment-1516076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.