Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne 41 år. Har fått en bitteliten forhøyning (vet ikke om jeg kan kalle det føflekk, fargeløs 1 mm bred) på den ene nesevingen. I perioder klør den litt og blør lett hvis jeg da er uforsiktig og klør for hardt. Den har vært der ca ett års tid. Omtrent like lenge som jeg har brukt hormonspiral uten at jeg vet om det har noe å si. Den virker å være mest brysom rundt menstruasjon og er ellers ikke til besvær. Merker den knapt. Bør jeg få den undersøkt?

Har ellers ingen plager annet enn migrene som også tydelig henger sammen med menstruasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209024-kl%C3%B8ende-f%C3%B8flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

den er sannsynligvis ikke farlig, det er mange helt godartede forandringer som kunne passe med hva du beskriver. Jeg tenker da på føflekker ( som kan være fargeløse og opphøyede i ansiktet), seborroiske vorter og andre snille forandringer.

Det er imidlertid ikke mulig å skille disse per beskrivelse fra såkalt snill hudkreft, som kan se litt forskjellig fra individ til individ. Dette er heller ikke farlige saker, men bør behandles før de blir store og dermed vanskelige å fjerne.

Rådet blir derfor å vise frem forandringen til legen, gjerne din fastlege, eller til en hudlege om det finne en i din nærhet.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...