Gå til innhold

vondt i låret


stressika1365380885

Anbefalte innlegg

stressika1365380885

Er 6+2. Jeg har i flere uker nå hatt vondt i låret. Det begynte på den tiden jeg ble gravid.

Smerten sitter på innsiden av låret og stråler litt opp mot lysken og ned til innsiden av kneet. Det er ubehagelig og ligge på siden om natten og ubehagelig å sitte med bena i kors.

Noen som har peiling på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres ut som begynnende bekkenløsning. Jeg anbefaler deg å bruke en pute mellom bena om natta. Puta bør ligge helt fra skrittet og til nedenfor bena.

Har du flere svangerskap bak deg? I første svangerskap begynte mine bekkenplager når jeg var rundt fire mnd på vei. Andre og tredje gang kjente jeg det før testen var positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mild, begynnende bekkenløsning. Tidlig å få hvis du er førstegangsgravid, men ikke uvanlig hvis du har født tidligere.

Sitt og ligg godt, prøv deg fram med puter. Er smerten konstant ville jeg startet trening og behandling hos fysioterapeut. Det baller bare på seg hvis du ikke tar hensyn allerde nå. Har lang erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på bekkenløsning slik jeg hadde det. Jeg gikk til fysioterapeut, og av alle steder fant han noen sinnsykt ømme punkter på rumpa. De var så vonde at han knapt kunne komme borti, men det rare er at det hadde jeg ikke merket sånn til daglig.

Få mannen din til å trykke litt på rumpa di, og finner han ømme punkter er det bare å massere.

Høres rart ut, men slik var det i mitt tilfelle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stressika1365380885

Det kan høres ut som begynnende bekkenløsning. Jeg anbefaler deg å bruke en pute mellom bena om natta. Puta bør ligge helt fra skrittet og til nedenfor bena.

Har du flere svangerskap bak deg? I første svangerskap begynte mine bekkenplager når jeg var rundt fire mnd på vei. Andre og tredje gang kjente jeg det før testen var positiv.

Takk for svar!

Jeg har ikke barn fra før, men derimot fortid som turner og danser, noe som ikke har gjort ryggen min helt god (er mye plaget av låsninger).

Tenkte litt på bekkenløsing selv - men synes det er veldig tidlig. Bør jeg ta noen hensyn når jeg trener etc?

Er takknemlig for alle råd jeg kan få!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har ikke barn fra før, men derimot fortid som turner og danser, noe som ikke har gjort ryggen min helt god (er mye plaget av låsninger).

Tenkte litt på bekkenløsing selv - men synes det er veldig tidlig. Bør jeg ta noen hensyn når jeg trener etc?

Er takknemlig for alle råd jeg kan få!!!!!

Det _kan_ være bekkenlåsning og ikke bekkenløsning du har. Jeg vil nok anbefale deg å prøve naprapati (søk på "naprapat" på Google, så kanskje du finner noe..). Det er en behandlingsform som kombinerer både kiropraktikk, fysipoterapi og akupunktur.

Problemet med naprapati er at du må betale behandlingen selv.

Du har krav på gratis behandling hos fysioterapaut hvis du har bekkenløsning. Dette kan også hjelpe. Hvis du kan finne en fysioterapaut som også kan akupunktur, så slår du to fluer i et smekk... Selv synes jeg akupunktur lindrer veldig bra, men om det fører til varig endring er jeg litt usikker på...

Går du til naprapat vil han/hun antagelig merke om det er låsning eller bekkenløsning du har. Fysioterapauten vil nok behandle deg som om du har bekkenløsning uansett.

Jeg har vel egentlig ingen andre råd til deg enn å lage en slik pute til å ha mellom bena når du sover. Du bør også prøve å holde bena mest mulig samlet (ikke sykle eller gå på ski f.eks.). Hos både fysioterapaut og naprapat vil du få et treningsprogram som kan hjelpe deg til å styrke bekkenet.

Når jeg fikk bekkenløsning forholdsvis tidlig i første svangerskap, var jeg livredd for å bli helt invalid. Det gikk heldigvis ikke slik!

Jeg var ganske dårlig i første svangerskap, men klarte iallefall å gå uten større problemer. Det verste var i grunnen trykksmertene jeg fikk nedover lårene på nattestid.

Jeg ble aldri helt kvitt smertene mellom svangerskapene, men kjempevondt har jeg ikke når jeg ikke er gravid. Jeg merker smertene når jeg f.eks. får mensen, har eggløsning, brygger på feber etc (hormonellt). Ellers merker jeg lite til det.

I andre og tredje svangerskap hadde jeg aller mest vondt de tre første månedene. Det første symptomet på svangerskap, var faktisk bekkenløsningsvondter (et par dager etter befruktning).

Mot midten og slutten av de to siste svangerskapene hadde jeg ikke store plager, bare småvondter hvis jeg ikke tok forholdsregler.

Noe som også har hjulpet meg veldig, er at jeg sover på Tempurmadrass. Den virker trykkavlastende. Jeg sover fortsatt med puta mellom beina og merker det godt hvis jeg sover borte (uten pute og annen madrass).

Ta kontakt med legen din og be om råd. Tar ikke legen deg på alvor så bytt lege! Da jeg gikk til lege for ni år siden når de første bekkenplagene beynte, opplevde jeg at legen bare fnyste av meg og sa at alle gravide fikk bekkenløsning... det er sant det, men ikke alle får vondt - og iallefall ikke så tidlig. Jeg tror nok legene er litt mer oppdaterte nå, så jeg satser på du får en lege som tar deg på alvor.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligner på bekkenløsning slik jeg hadde det. Jeg gikk til fysioterapeut, og av alle steder fant han noen sinnsykt ømme punkter på rumpa. De var så vonde at han knapt kunne komme borti, men det rare er at det hadde jeg ikke merket sånn til daglig.

Få mannen din til å trykke litt på rumpa di, og finner han ømme punkter er det bare å massere.

Høres rart ut, men slik var det i mitt tilfelle. :-)

Akkurat som med meg også! Rompa var sinnsykt vond å trykke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...