Gå til innhold

Gode tips ang. julebords-morsomheter ønskes desperat...

Anbefalte innlegg

Jeg har ansvar for morsomhetene på årets julebord. Så ka i hute heite...

Morsomhetene må være av en slik karakter at ingen føler seg dumme eller noe slikt. Jeg ønsker forslag til leker - sanger - ting å lese opp... bare fantasien setter grenser...

Værsåsnill. Jeg har et rykte å ivareta...

Fortsetter under...

Det holder lenge med god mat og nok drikke, skravling og BRA musikk - dansing. *S*

Folk underholder nok seg selv ganske så bra ;-P

Jeg tenderer til å være enig, men jeg kommer nok ikke langt med den når alle kikker spent på meg å lurer på hva jeg har funnet på.

"I år, folkens, tenkte jeg vi skulle snakke sammen."

Jeg tenderer til å være enig, men jeg kommer nok ikke langt med den når alle kikker spent på meg å lurer på hva jeg har funnet på.

"I år, folkens, tenkte jeg vi skulle snakke sammen."

hehe, ok. :)

Håper noen andre har tips til deg da! :-D

Lykke til med julebordet - det blir sikkert gøy uansett *S*

Det holder lenge med god mat og nok drikke, skravling og BRA musikk - dansing. *S*

Folk underholder nok seg selv ganske så bra ;-P

De kan også underholde seg selv hvis de får et stort bord med duk som rekker ned til gulvet :-)

Vi pleier å ha en lek som heter "kortskalle".

Alle kan være med. Vi pleier å være rundt 10 personer som deltar aktivt. Er man flere kan jo noen bare være med i gruppen og svare.

Det foregår slik;

En person(A) går ut av rommet. De som er tilbake skal finne på navnet til en kjent person som A skal gjette seg fram til, for eksenpel Adolf Hitler, Madonna, George Best e.l. Så skriver man det navnet på en klistrelapp eller kort og stikker det ned i et pannebånd på A slik at han ikke kan se det. Nå ser han ganske dum ut. Så skal A i løpet av færrest mulig spørsmål finne ut hvem han er, og må spørre de andre. Er jeg mann? Er jeg levende? Bor jeg i Norge? etc. De andre har bare lov til å svare ja eller nei på spørsmålene. Har man brukt over tjue spørsmål, ryker man ut av konkurransen. Til slutt ender man opp med to finalister som kjemper om premien. Loddtrekning om hvem som skal spørre først. De to skal gjette seg fram til samme navn, (ingen lapp i panna nå, for da kan jo den andre se den)og får spørre annenhver gang. Den som først finner fram til riktig navn har vunnet.

Hvis det er barn med, må man gjøre oppgaven litt lettere for dem. For eksempel Pippi langstrømpe eller Emil. Vi har alltid en premie til den som vinner.

Annonse

Å jeg liker ikke sånn underholdning på julebord. Da må det være noe skikkelig utdriting der alle må i ilden. Da synes jeg både miming og karaoke er gøy, bare man har nok alkohol innabords. Ikke for det, noen sanger kan man vel altids synge.

Å jeg liker ikke sånn underholdning på julebord. Da må det være noe skikkelig utdriting der alle må i ilden. Da synes jeg både miming og karaoke er gøy, bare man har nok alkohol innabords. Ikke for det, noen sanger kan man vel altids synge.

Nei, det er nettopp det. Derfor er jeg ute etter noe litt annerledes...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...