reno Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 Heisann Jeg har hatt blepharospasme i snart 2 år og prøvd botox-injeksjoner som ikke virker spesielt godt på meg. Jeg fikk så resept på Rivotril i posten noe som gjør meg helt sløvete om dagen. Et spørsmål jeg har, er når kan jeg kjøre etter å ha tatt siste tablett av disse slagene med rød trekant på? Og noe annet jeg lurer på vedr. blepharospasme er om det er vanlig å få skikkelig hodepine, bli så trøtt at jeg gjesper hele dagen og andre tror jeg ikke har sovet på flere døgn. (enda jeg legger meg veldig tidlig + at jeg sover et par timer etter jobb), Og at jeg bare sover og sover. Går rett hjem fra jobb og sover til dagen etter. Dette gjentar seg nesten hver dag. Muskelen som trekker seg sammen sitter i selve øyelokket (over og under). Jeg ser andre som har samme sykdom som ikke er i nærheten av å ha samme plager som meg. Kan det være noe mer? Jeg sliter også med daglig hode. Har vært gjennom diverse prøver (MR, CT,) og legene finner ikke ut av noe som helst. Hodepinen forflytter seg. Det kommer kastet på som et lyn og jeg kan ha et så kraftig hodepine at jeg bare sitter helt rolig og ikke klarer å røre meg for at jeg har på følelsen at jeg blir sinnsyk av smerten og vops! etter bare 10 - 15 min. kan det gå over. Jeg har mange forskjellige typer og grader av smerter så det tar en evighet å forklare, men når jeg får disse anfallene som går over på et lite blunk skremmer meg litt. Kan dette ha noen sammenheng med det jeg beskriver i Blepharospasmen og de plagene jeg har der?! Innimellom føles det som om hodepinen graver seg innover i tinningen og er på vei til å angripe nervesystemet eller noe lignende. Har vært hos uttallige leger og får ALDRI noe vettig svar. Kan dere på doktor.online ihvertfall gi meg et tålig fornuftig svar. Det er forferdelig å gå sånn. Snart 26 år og eneste jeg bruker fritida mi til er å sove slik at jeg skal klare å fungere dagen etter. Dagene mine er delt i 2. Uten søvn midt på dagen (selv om jeg ikke gjør noe en dag jeg har fri) blir jeg helt "ødelagt". Ville satt veldig stor pris på et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20926-rivotril-for-blepharospasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 Hei! Jeg har hørt at utrolig mange som har en eller annen form for dystoni blir veldig fort slitne. Selv merker jeg ingenting til dette. Jeg har diagnosen Dystonia Musculorum Deformans (eller generell dystoni om du vil). Jeg har imidlertid merket at jeg har fått mye mer energi etter at jeg begynte med alternativ behandling. Er du medlem i Norsk Dystoniforening? Ta gjerne kontakt med meg, jeg er 27 år og har hatt sykdommen siden jeg var 3. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20926-rivotril-for-blepharospasme/#findComment-90507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 Kjære reno ! De fleste pasienter med blepharospasme har ikke spesielt mye plager med hodepine, og i alle fall ikke i den grad du beskriver. Jeg tror derfor det må være andre årsaker til disse smertene. I og med at det "tar en evighet å forklare" er det vel ikke så lett å forsøke med noen forklaring på årsakene heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20926-rivotril-for-blepharospasme/#findComment-90558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.