Gå til innhold

Har noen her tatt en brystforminskningsoperasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest smertefullt men nyttig

En venninne av meg gjorde dette for noen måneder siden. Hun syntes det var svært smertefullt og var sykemeldt i nærmere 6 uker tror jeg. Hun er godt fornøyd med resultatet, men sier at hun kun ville gjennomgått inngrepet dersom det var nødvendig av medisinske årsaker.

Det finnes et eget forum for plastikkirurgi. Vet det har vært oppe der tidligere.

Har kun snakket med ei som har gjort det, og det skal være en del mer smerter enn om du vil ha større bryster. Men dama jeg snakket med var kjempefornøyd. Hverdagen hadde blitt såååå mye bedre uten rygg- og skuldervondt.

Gjest brystforminskning

Det finnes et eget forum for plastikkirurgi. Vet det har vært oppe der tidligere.

Har kun snakket med ei som har gjort det, og det skal være en del mer smerter enn om du vil ha større bryster. Men dama jeg snakket med var kjempefornøyd. Hverdagen hadde blitt såååå mye bedre uten rygg- og skuldervondt.

ja det ville vært deilig å slippe å ha så veldig vondt i rygg og nakke til alle tider. for ikke å snakke om å gå i en bikini uten å se ut som Dolly Parton eller at uvedkommende stirre og kommenterer brystene mine

Men jeg lurer på som student hvor lang sykemelding man må regne med? Jeg har en stor smerteterskel

men jeg har store problemer med å ligge på ryggen. Kan man ligge på siden mon tro?

Gjest ja jeg har tatt

Jeg har tatt en brystforminskning for 6 måneder siden og er veldig fornøyd.

Riktignok så ble kanskje brystene litt små da. Har nå en liten B-cup, men det passer godt til resten av kroppen.

Jeg hadde omtrent ingen smerte forbundet med operasjonen. Fikk beskjed om å knaske smertestillende i to dager samme hva og det gjorde jeg, men etter det så brukte jeg ikke noe.

Jeg kunne ikke ligge på siden før det hadde gått veldig lang tid og det var litt vanskelig å sove på ryggen. Man må sove med sportsbh på i 6 uker og man må plastre i 2-3 måneder. Plastringen var egentlig verst for jeg reagerte litt allergisk på denne.

Det er nå 6 måneder siden og arrene er fortsatt synlige og det kommer de antageligvis til å være bestandig, men for meg var også det å gå med en pen topp, gå i bikini og litt trange gensere også en gulrot og det kan jeg nå.

Jeg er også kvitt rygg- og nakkesmerte og jeg har rettet opp ryggen som jeg alltid gikk lut med.

Lykke til!

ponny1365380855

Kjenner også ei som har tatt en brystforminskningsoperasjon.

Hun fortalte også som du sier at hun måtte ligge på ryggen å sove.

Fikk heller ikke løfte tungt på 6 uker. Hun jeg kjenner hadde ikke så vondt etter en stund, så hun løftet før disse 6 ukene var omme, noe hun angrer i dag. Fikk stygge arr, og enkelte steder har hun ikke følelse, hun tror det kommer av at hun begynte å løfte for tidlig. Kan også få problemer med amming.

Annonse

Jeg har tatt en brystforminskning for 6 måneder siden og er veldig fornøyd.

Riktignok så ble kanskje brystene litt små da. Har nå en liten B-cup, men det passer godt til resten av kroppen.

Jeg hadde omtrent ingen smerte forbundet med operasjonen. Fikk beskjed om å knaske smertestillende i to dager samme hva og det gjorde jeg, men etter det så brukte jeg ikke noe.

Jeg kunne ikke ligge på siden før det hadde gått veldig lang tid og det var litt vanskelig å sove på ryggen. Man må sove med sportsbh på i 6 uker og man må plastre i 2-3 måneder. Plastringen var egentlig verst for jeg reagerte litt allergisk på denne.

Det er nå 6 måneder siden og arrene er fortsatt synlige og det kommer de antageligvis til å være bestandig, men for meg var også det å gå med en pen topp, gå i bikini og litt trange gensere også en gulrot og det kan jeg nå.

Jeg er også kvitt rygg- og nakkesmerte og jeg har rettet opp ryggen som jeg alltid gikk lut med.

Lykke til!

fint å høre at folk har forskjellige erfaringer:)

takk for erfaringen din:)

Gjest Nye pupper - here I come

ja det ville vært deilig å slippe å ha så veldig vondt i rygg og nakke til alle tider. for ikke å snakke om å gå i en bikini uten å se ut som Dolly Parton eller at uvedkommende stirre og kommenterer brystene mine

Men jeg lurer på som student hvor lang sykemelding man må regne med? Jeg har en stor smerteterskel

men jeg har store problemer med å ligge på ryggen. Kan man ligge på siden mon tro?

Ser at dere skriver om brystforminskning. Jeg har gjort det motsatte. Kunne ikke ligge på siden de første dagene. Og vet at det er et større inngrep å få de mindre.

Gjest Persille

Mamma gjorde det på mandag...

Inn kl 7.30 ut kl 11.30 - fort gjort. Litt kvalm og uvel den dagen, ellers ingen plager...

I går var hun relativt oppegående, tok seg en liten tur i butikken.

I dag er hun sliten og stiv, kjenner at hun har blitt operert og er sliten og uvel.

Hun er ikke sykemeldt, men har ferie i to uker, skal ikke løfte eller drive med utmattende fysiske aktiviteter på seks uker. Hun kunne visst sykle om hun MÅTTE trene...

Hun får dusje på fredag (etter fire dager) - stingene og den innerste bandasjen skal sitte til de forsvinner av seg selv. Den ytterste bandasjen skal vi fjerne på fredag før hun dusjer.

Bandasjen og såret skal fønes tørt, ikke gnis med håndkle - og det skal ikke være press på stingene før det er helt grodd.

Og så må hun gå med sports-bh, og passe på at strikken ikke presser på stingene.

Blir spennende å se resultatet :)

Eneste ulempen vi har sett til nå er at magen ser mye større ut :(

Mamma gjorde det på mandag...

Inn kl 7.30 ut kl 11.30 - fort gjort. Litt kvalm og uvel den dagen, ellers ingen plager...

I går var hun relativt oppegående, tok seg en liten tur i butikken.

I dag er hun sliten og stiv, kjenner at hun har blitt operert og er sliten og uvel.

Hun er ikke sykemeldt, men har ferie i to uker, skal ikke løfte eller drive med utmattende fysiske aktiviteter på seks uker. Hun kunne visst sykle om hun MÅTTE trene...

Hun får dusje på fredag (etter fire dager) - stingene og den innerste bandasjen skal sitte til de forsvinner av seg selv. Den ytterste bandasjen skal vi fjerne på fredag før hun dusjer.

Bandasjen og såret skal fønes tørt, ikke gnis med håndkle - og det skal ikke være press på stingene før det er helt grodd.

Og så må hun gå med sports-bh, og passe på at strikken ikke presser på stingene.

Blir spennende å se resultatet :)

Eneste ulempen vi har sett til nå er at magen ser mye større ut :(

Da jeg tok operasjonen for snart 30 år siden, lå jeg på sykehus i ca. 2 uker. Var sykemeldt minst en måned etterpå, men skulle gjerne ha begynt på jobb før, for jeg følte meg frisk ganske snart. Legene har/hadde vel 6 uker som rettledende sykemeldingslengde. Men noen har lettere arbeid; mitt var mye lettere enn f.eks husarbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...