Gå til innhold

Navn

Gjest spørr så får du svar

Anbefalte innlegg

Gjest spørr så får du svar
Skrevet

Hva synes du om navnet kavita?.Har en gutt som heter kevin fra før.Ungene er blanding av indisk og norsk

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns det blir litt for likt, også syns jeg navnet høres litt ut som navnet på en bil. Men om dere liker det er det jo samme hva vi mener :)

Skrevet

Jeg søkte på det, og det ser ut som det er et indisk navn. Det er fint syns jeg, da gjør det ikke noe at det er uvanlig i Norge, siden barnet har en indisk forelder. (Mye bedre enn kevin og Åslaug f.eks.)

Kavita er lett å uttale og høres ut som et jentenavn. Det funker sikkert bra både i Norge og utlandet.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg søkte på det, og det ser ut som det er et indisk navn. Det er fint syns jeg, da gjør det ikke noe at det er uvanlig i Norge, siden barnet har en indisk forelder. (Mye bedre enn kevin og Åslaug f.eks.)

Kavita er lett å uttale og høres ut som et jentenavn. Det funker sikkert bra både i Norge og utlandet.

jeg er enig med at det er fint:)

Det eneste som kan være litt dumt er at jeg fikk assosiasjoner med kaviar med det samme, men det er en vanesak

Skrevet

Ukjent navn for meg, men siden det antakelig er indisk så er ikke det så rart:o)

Folk her inne assosierer det med kaviar ser jeg, men det er vel naturlig hvis man ikke vet om noen som heter det.

Å kalle barnet sitt for Amir hadde vel skapt lignende reaksjoner, men hvis de visste at en av foreldrene var fra Pakistan så er det jo helt naturlig.

Det er nok snååååååle navn å belaste barna med her i Norge, så jeg holder med deg i å velge et med tilhørighet i India om det er det dere vil.

Synes det er en fin gest når dere tydeligvis ikke bor der. Jeg ville ha tenkt sånn ihvertfall:)

Annonse

Skrevet

Fint navn, spesielt. Det eneste som slo meg, er at det sikkert vil oppfattes som Karita - vær forberedt på at det blir mange feilskrivinger av navnet. Jeg har et sånt navn som nesten aldri skrives riktig - er vant til det, ja, men det er jo litt dumt også...

Gjest fornavn etternavn
Skrevet

Litt for likt Kevin. Jeg ville hatt et navn som startet med en annen bokstav.

Skrevet

Tror du skal sjekke en anatomibok/medisinsk ordbok før du velger dette navnet :-)

Høølet :-)

Gjest Mariamamma
Skrevet

Mmmmmm :(

Hva med Katarina, katja, kaja hvis begynne på ka, da. Kanskje ikke så indisk men.

Gjest Mariamamma
Skrevet

Mmmmmm :(

Hva med Katarina, katja, kaja hvis begynne på ka, da. Kanskje ikke så indisk men.

leste faktisk navnet feil, jeg. gikk litt fort her. Navnet er fint det, syns jeg!

Annonse

Gjest Zuleika
Skrevet

Kavita og Kevin er fine navn. Kavita passer bra til det norske språket så det er fint.

Skrevet

Kavita - smake, smake. Siden ungen er halvt indisk synes jeg navnet er helt greit.

Men hvorfor velge Kevin???

Skrevet

Smaken er som baken... Jeg syns det høres ut som navnet på en bil. Opel kavita f.eks. Typisk bil. ;-)

MVH

Gjest abrahamsen
Skrevet

Spør så får du svar ja... Jeg sier bare hahahahahahahahaaaa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...