Gå til innhold

Eldre norsk mann kjøper norsk tenåring

Anbefalte innlegg

Men hvem er det som lurer hvem?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=298731

Våre myndigheter kritiserer (men gjennomfører ikke på langt nær sterke nok tiltak) tvangsekteskap i innvandrermiljøer.

Men det ser likevel ikke ut til at vi har lover (eller evner) å gjøre noe med det når det forekommer blant nordmenn i Norge.......

Lover og regler som regulerer de minste og ubetydelige detaljer har vi mer enn nok av.

Men når man kommer til de mer alvorlige saker, så finnes det visst flust av mangler...?

Fortsetter under...

Jepp. skulle dette vise seg å være ulovlig (noe det i grunn burde være) er det ikke rent få ekteskap i invandrermiljøene som burde annuleres straks, hvor den slags til overmål er sosialt akseptert.

Men det er jo selvsagt mye mer interressant å fokusere på et enkeltstående tilfelle utført av en hvit gammel norsk gris i stedet..

Nå har jeg lest alt som står i media om denne saken. Faren til denne jenta er norsk og sier han har bedt gammer'n holde seg unna datteren sin før også - hadde jeg vært faren hadde jeg bedt om å få omsorgen for datteren FORT SOM F.... og så prøvd å få jenta til å forstå at man ikke trenger å gifte seg med gamle siklende menn.

Helvete heller han "falt" for henne for over 3 år siden.

*KVALMT*

Annonse

Gjest Zuleika

Barnevernsloven?

Det tror jeg neppe. Det står ingenting om når ekteskapet skal inngås, og det står ingenting om at de har hatt seksuell omgang før hun fylte 16.

Det er ingenting som tyder på tvang og utlendingsloven når ikke over norske statsborgere. Dette er moralsk og etisk uforsvarlig, men ulovlig tror jeg ikke det er. Derfor er saken henlagt.

Det tror jeg neppe. Det står ingenting om når ekteskapet skal inngås, og det står ingenting om at de har hatt seksuell omgang før hun fylte 16.

Det er ingenting som tyder på tvang og utlendingsloven når ikke over norske statsborgere. Dette er moralsk og etisk uforsvarlig, men ulovlig tror jeg ikke det er. Derfor er saken henlagt.

Jeg vil vel si det er ting som tyder på grov omsorgssvikt når en mor selger sitt barn, uansett om giftemålet ikke trer i kraft før barnet når myndig alder.

Gjest Zuleika

Jeg vil vel si det er ting som tyder på grov omsorgssvikt når en mor selger sitt barn, uansett om giftemålet ikke trer i kraft før barnet når myndig alder.

Det er uetisk og uforsvarlig, men jeg tror ikke at det finnes lov over slikt. Vi har vel ikke særlig erfaring med slikt, og da er det gjerne hull i loven.

Her var det vel snakk om en kontrakt, hvor dette sto i klartekst, var det ikke? Det er neppe noe man finner i vanlige arrangerte/tvangs-ekteskap.

"..........................................."

Det er vel ikke all verdens forskjell her.

Moren til denne piken kan godt stå bak og trekke i trådene, for at datteren skal gifte seg slik at hun (moren) får det bedre økonomisk.

Ikke store forskjellen på det og tvangsekteskap.

Jepp. skulle dette vise seg å være ulovlig (noe det i grunn burde være) er det ikke rent få ekteskap i invandrermiljøene som burde annuleres straks, hvor den slags til overmål er sosialt akseptert.

Men det er jo selvsagt mye mer interressant å fokusere på et enkeltstående tilfelle utført av en hvit gammel norsk gris i stedet..

Du har et poeng der.

Det interessante med denne saken er at den tydelig belyser de mangler som finnes i vårt lovverk når det gjelder muligheten av å kunne iverksette tiltak mot slikt.

Hvor lenge har vi ikke kjent til at slikt foregår i stor utstrekning blandt våre innvandrere? Og våre politikere prater og prater - og gjør intet.

Men når en gammel norsk gris forsøker seg på det samme (eller blir lurt til det), så er både politikere, myndigheter og barnevernet ute etter strakstiltak mot dette.

Merkelige greier, men det viser vel at myndighetene og det "offisielle Norge" tillater vesentlig mer fra folk med fremmedkulturell bakgrunn, enn hva de gjør av de med norsk bakgrunn.

Dog er det vel intet nytt under solen der.....

Annonse

Det er suspekt og ekkelt og alt det der - - men hvilken lov brytes? - det bør jo være enkelt å finne ut i så fall.

Sansynligvis ingen så lenge hun er blitt såpass "gammel" som hun nå har.

Det er vel derfor det også er svært vanskelig å gjøre noe med tvangsekteskap.

Vi har ingen egnede lover mot det, og finner det svært vanskelig å lage noen.

Men prate om det er norske politikere SVÆRT flinke til.....

Sansynligvis ingen så lenge hun er blitt såpass "gammel" som hun nå har.

Det er vel derfor det også er svært vanskelig å gjøre noe med tvangsekteskap.

Vi har ingen egnede lover mot det, og finner det svært vanskelig å lage noen.

Men prate om det er norske politikere SVÆRT flinke til.....

men faren hennes kan ta affære og bli trodd på at moren ikke er veldig ansvarlig som lager salgskontrakt med datteren som objekt - tror du ikke det hadde gått rett hjem hos retten da? - Skal banne på at faren ville fått omsorgen - om han ikke er pillevrak eller noe da....triste greier!!

men faren hennes kan ta affære og bli trodd på at moren ikke er veldig ansvarlig som lager salgskontrakt med datteren som objekt - tror du ikke det hadde gått rett hjem hos retten da? - Skal banne på at faren ville fått omsorgen - om han ikke er pillevrak eller noe da....triste greier!!

Det spiller jo liten rolle, all den tid hun snart er 18 år.

Det "skumle" ved det som denne saken så klart viser, er at kjøp av kvinner (eller tvangsekteskap), spesielt der hun er 18 år eller eldre, er intet problem i Norge - rent juridisk.

Det kom vel etterhvert frem at han var delvis pleietrengende også.

Stakkars jentunge! Blir utnyttet som sykepleier og sikkert også sexslave av en ekkel gammel gubbe! *Kvalm*

Mora hevder at det er vanlig med slike ekteskapskontrakter i hjemlandet - jeg nekter å tro at alle gifteklare menn har mange hundre tusen til å kjøpe seg en brud for, så da må det sannelig være mange enslige i det landet!

Det kom vel etterhvert frem at han var delvis pleietrengende også.

Stakkars jentunge! Blir utnyttet som sykepleier og sikkert også sexslave av en ekkel gammel gubbe! *Kvalm*

Mora hevder at det er vanlig med slike ekteskapskontrakter i hjemlandet - jeg nekter å tro at alle gifteklare menn har mange hundre tusen til å kjøpe seg en brud for, så da må det sannelig være mange enslige i det landet!

Her tror (og jeg presiserer "tror") jeg at det er moren som utnytter både den gamle gubben og sin egen datter.

Gjest Zuleika

Det spiller jo liten rolle, all den tid hun snart er 18 år.

Det "skumle" ved det som denne saken så klart viser, er at kjøp av kvinner (eller tvangsekteskap), spesielt der hun er 18 år eller eldre, er intet problem i Norge - rent juridisk.

Tvangsekteskap er forbudt etter norsk lov. Det er forbudt å tvinge andre personer til noe som helst. Arrangerte ekteskap er derimot ikke forbudt og det er en klar forskjell. Ingen kan nekte min mor å anbefale meg å gifte meg med en mann, og endog mindre å nekte meg å gifte meg med ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...