Gå til innhold

Vil det hjelpe med antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne10

Hei !

I snart et år har jeg hatt en såkalt overaktiv blære og de to siste mnd. har jeg prøvd detrusitol - uten at det hjelper helt. Etter å ha skummet gjennom amerikanske web-sider som omhandlet urinveisproblematikk og overaktiv blære, ble jeg obs på at antidepressiva ofte ble nevnt som medikament i denne sammenhengen. Brukes dette i Norge? Er det påvist effekt av antidepressiva i forhold til blæreproblem? Jeg kunne tenke meg å prøve, fordi jeg ikke synes at Detrusitol har god nok effekt. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20934-vil-det-hjelpe-med-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Antidepressiva hjelper vanligvis ikke så godt ved overaktiv blære. Imipramin (Tofranil) er et antdepressivt middel som har værtr brukt en del - spesielt hos barn. Virkningsmekanismen er litt usikker, men andre depressive er vanligvis ikke i bruk for dette problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...