Gå til innhold

Jeg ønsker meg en asosial jul.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Julaften feirer vi bare for oss selv, og det er deilig.

Jeg har informert om at det ikke blir noen nyttårsfeiring hjemme hos oss i år. Isteden ble vi bedt bort og det gleder jeg meg til.

Jeg ønsker å ta det helt med ro i jula. Lese bøker,ligge i sofaen og gomle konfekt, se litt på Tv, spille kinasjakk med ungene osv. Kanskje ta oss en skitur om det blir snø.

Det jeg er stygt redd for er at min hyggelige men oversosiale svigermor, skal "spise" opp alle dagene, med å arrangere besøk hit og dit. Det kommer besøk fra utlandet, og hun synes det er sååååå festlig og hyggelig at familien samles.

Den damen er turbo, og hun har energi som en 20-åring.

Javisst er det hyggelig at familien samles. Jeg kjenner bare at jeg ønsker litt fred og ro nå.

3-juledag er jeg kanskje klar for å krype ut av hulen.

Men jeg er redd kjøret starter allerede 1.juledag og varer jula ut. Jeg er ikke flink til å si nei heller. Vil jo ikke blir sett på som sær og vanskelig. Blir vi bedt bort, så må jeg jo også be hit, og da blir det å lage mat til 15-20 personer.

Ja ja, det var nå bare et lite hjertesukk. Hva slags jul drømmer dere om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209351-jeg-%C3%B8nsker-meg-en-asosial-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• Velouria

3

• Dorthe

3

• Mrs. Wallace

2

Jeg er nok mer som din oversosiale svigermor, må jeg innrømme. ;o)

Vi har huset fullt på julaften, og skal i selskap både 1. og 2. juledag.

Mannen skal på guttefest en av romjulsdagene, og jeg skal på jentefest. På nyttårsaften blir det storsamling med massevis av barn og voksne.

Sånn er det hvert år, og jeg nyter det. ;o)

Gjest KariKruskakli

Jeg drømmer om en jul hvor jeg blir bedt bort til middag hver dag.

Vi kan bytte, du feirer julaften med ungene dine og så kan du ligge på sofaen min helt til nyttår er over uten å se et menneske. Så kan jeg dra på alle julebesøkene :o)

Det gjør jeg gjerne;)

Men jeg vil gjerne ta med mann og barn. Så kan du farte hit og dit til "turbo-svigerfamilien" min.

Jeg kan love deg at det blir sosialt ihvertfall;o)

Gjest KariKruskakli

Jeg er nok mer som din oversosiale svigermor, må jeg innrømme. ;o)

Vi har huset fullt på julaften, og skal i selskap både 1. og 2. juledag.

Mannen skal på guttefest en av romjulsdagene, og jeg skal på jentefest. På nyttårsaften blir det storsamling med massevis av barn og voksne.

Sånn er det hvert år, og jeg nyter det. ;o)

Jeg gjorde det tidligere.

Men nå føler jeg behov for litt ro rundt meg.

Jeg lever et ganske for aktivt liv til vanlig.

Jeg skjønner godt et du ikke orker alt peset, det gjør ikke jeg heller denne julen, eller en hvilken-som-helst jul for den saks skyld. I julen skal man _kose_ seg ikke stresse rundt fordi man føler seg forpliktet til det.

Bli hjemme og la mannen ta turene med barna om han syns at dere _må_ til svigermonsteret.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg skjønner godt et du ikke orker alt peset, det gjør ikke jeg heller denne julen, eller en hvilken-som-helst jul for den saks skyld. I julen skal man _kose_ seg ikke stresse rundt fordi man føler seg forpliktet til det.

Bli hjemme og la mannen ta turene med barna om han syns at dere _må_ til svigermonsteret.

"Bli hjemme og la mannen ta turene med barna om han syns at dere _må_ til svigermonsteret"

Ja, men det akkurat dette jeg er litt dårlig på. De kan jo tro jeg er sur eller noe.

Dessuten vil jeg jo ha ungene mine rundt meg. Jeg vil ha tid til dem.

Vi fyker fra det ene stedet til andre sånn til daglig og det er stress nok i hveradagen. Jeg vil ha tid til å kose meg dem. Men det får jeg jo ikke hvis vi til skal være sammen med 15-20 stykker hele tiden.

Men det er sikkert bare meg som ønsker dette. Tror egentlig ikke ungene har noe imot å ha alle disse menneskene rundt seg.

Det er mange kusiner og fettere de kan være sammen med.

Jeg håper det blir med ett eller to besøk. Det er nok.

Gjest KariKruskakli

Du skriver at "Blir vi bedt bort, så må jeg jo også be hit, og da blir det å lage mat til 15-20 personer".

Ikke rart det blir travelt dersom det skal simultanfeires på denne måten...

Mulig jeg er dum, men hva betyr simultanfeires?

Jeg drømmer om en jul hvor jeg blir bedt bort til middag hver dag.

Vi kan bytte, du feirer julaften med ungene dine og så kan du ligge på sofaen min helt til nyttår er over uten å se et menneske. Så kan jeg dra på alle julebesøkene :o)

Du kan komme til oss, og hjelper du til med å lage middag så kan du t.o.m. komme 2 ganger...*s*

Annonse

"Bli hjemme og la mannen ta turene med barna om han syns at dere _må_ til svigermonsteret"

Ja, men det akkurat dette jeg er litt dårlig på. De kan jo tro jeg er sur eller noe.

Dessuten vil jeg jo ha ungene mine rundt meg. Jeg vil ha tid til dem.

Vi fyker fra det ene stedet til andre sånn til daglig og det er stress nok i hveradagen. Jeg vil ha tid til å kose meg dem. Men det får jeg jo ikke hvis vi til skal være sammen med 15-20 stykker hele tiden.

Men det er sikkert bare meg som ønsker dette. Tror egentlig ikke ungene har noe imot å ha alle disse menneskene rundt seg.

Det er mange kusiner og fettere de kan være sammen med.

Jeg håper det blir med ett eller to besøk. Det er nok.

"Ja, men det akkurat dette jeg er litt dårlig på. De kan jo tro jeg er sur eller noe. Dessuten vil jeg jo ha ungene mine rundt meg. Jeg vil ha tid til dem."

Typisk kvinnfolk! (he, he!)

Nå må du slutte å tenke på alle andre, ta tid til deg selv og sett grenser (har vært på kurs selv ;)). Det gagner familien din og degselv at alle tar hensyn til selv innimellom, vi tar jo hensyn til andre hele tiden, så da må det vel være lov å gjøre det for selv også?

Slapp av og kos deg i julen, så får de andre være så sure de vil!

Gjest KariKruskakli

"Ja, men det akkurat dette jeg er litt dårlig på. De kan jo tro jeg er sur eller noe. Dessuten vil jeg jo ha ungene mine rundt meg. Jeg vil ha tid til dem."

Typisk kvinnfolk! (he, he!)

Nå må du slutte å tenke på alle andre, ta tid til deg selv og sett grenser (har vært på kurs selv ;)). Det gagner familien din og degselv at alle tar hensyn til selv innimellom, vi tar jo hensyn til andre hele tiden, så da må det vel være lov å gjøre det for selv også?

Slapp av og kos deg i julen, så får de andre være så sure de vil!

Takk!

Ja, jeg skal forsøke på det.Jeg må bare slappe av litt nå. Er sliten.

Det er ikke sikkert det blir så mye som jeg tror heller.

Takk!

Ja, jeg skal forsøke på det.Jeg må bare slappe av litt nå. Er sliten.

Det er ikke sikkert det blir så mye som jeg tror heller.

Man gruer seg som regel mer enn nødvendig, men det er ingen tvil om at familieselskap kan bli veldig slitsomt. Det gjelder å balansere det litt og kanskje avslutte litt tidligere enn de andre.

Uansett, fortsatt god adventstid og god jul :)

Gjest KariKruskakli

Man gruer seg som regel mer enn nødvendig, men det er ingen tvil om at familieselskap kan bli veldig slitsomt. Det gjelder å balansere det litt og kanskje avslutte litt tidligere enn de andre.

Uansett, fortsatt god adventstid og god jul :)

Takk og i lige måde;)

Mulig jeg er dum, men hva betyr simultanfeires?

Selvlaget ord, men det jeg kommenterer på er at dersom du takker ja til å komme i et juleselskap, så ser du deg tydeligvis nødt til innen kort tid å be en haug med mennesker til juleselskap hos dere også. Ser ikke helt den nødvendige sammenhengen verken i at du må be alle til dere også, og i allefall ikke at det må skje innen kort tid. Hvis du mener du må be til selskap hos dere også, så kan du vel gjøre det til St. Hans og ikke nå i jula!

Da jeg var barn, pleide en av tantene i familien ha et juleselskap i romjulen - alle de andre tantene arrangerte ikke av den grunn. Alle kusinene og fetterne syntes det var gøy å komme sammen denne dagen; hadde vært trist om folk ikke hadde kommet av angst for de forpliktelser det kunne utløse.

Jeg ønsker meg en jul hjemme hos mamma, med bare nærmeste familie (brødrene mine, sambo, Squisy, mamma og kjæresten). Helst hvor vi blir inne hele uka fram til nyttårsaften, spiller spill og spiser oss feite. Fint om mamma kan være barnevakt en dag eller to, så jeg og sambo får litt alene-tid.

Og det er jammen meg det jeg skal også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...