Gå til innhold

Stadig tilbakevendende influensasymptomer

Anbefalte innlegg

Disse symptomenen arter seg som om jeg virkelig skulle ha influensa, men bare i hodet - noen ganger ledsaget av febrilitet. Jeg føler meg direkte syk, og ikke i stand til å være oppe deler av døgnet, men pleier alltid å bli bra igjen av meg selv etter lengre eller kortere tid. Nå har jeg hatt det i 6 dager. Dette har pågått over ca 6-7 år, med en lengre periode symptomfre inntil i mai i år. Er ikke årstidsavhengig. Var i mai hos legen for dette da jeg nå bruker Lamictal. Status: Ingen bakterieinfeksjon, og alle prøver som burde ta's i forbindelse med bruk av Lamictal var normale. Muligens ble også flere blodprøver tattt - i så fall var alle prøvesvar normale. Dette var hos en lege jeg vanligvis ikke bruker, da min egen lege var på kurs. Jeg har forøvrig ellers ikke vert hos legen for dette, det har jo gått over igjen, og jeg trodde en periode - for godt. Har du noen formening om hva dette kan skyldes? Jeg har ingen andre fysiske sykdommer som jeg vet, enn KOLS (Astma, kronisk bronkitt, litt emfysem), fibromyalgi og spiserørsbetennelse.

Har ikke så lyst til å gå til legen bare for å spørre dette spørsmålet - hvis ikke det kan ha en spesiell årsak og/eller behandlingsmulighet.

Men jeg må jo si at jeg begynner å lure, uten å være engstelig. Skulle jo gjerne ha unnvært disse sykdomsperiodene.

- Ville være takknemlig for dine tanker omkring mitt spørsmål, hvis du har noen mulighet for det.

Er 54 år (og ferdig med overgangsalderen)

M.v.h.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2094-stadig-tilbakevendende-influensasymptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til tetecoer vedr. influensa.

Skulle gjerne hatt litt fler detaljer om symptomene dine, og om du faktisk har feber, eller bare føler deg varm.

Min første tanke er at plagene minner mest om stresshodepine, og at du i perioder MÅ hvile; at du ikke kjenner dine begrensninger/slitenhet før kroppen din må si ifra. Kanskje trenger du denne hvilen i perioder; hvordan ville livet/hverdagen sett ut uten? Kanskje er sykdom eneste mulighet du har for å kunne slappe av litt.

Dette er jo bare spekulasjoner, men du kan kjenne litt etter om det er noe i det.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad Spes. allmenmedisin og Idrettslege

• 7 måneder senere...
Gjest (Anonymous)

Til tetecoer vedr. influensa.

Skulle gjerne hatt litt fler detaljer om symptomene dine, og om du faktisk har feber, eller bare føler deg varm.

Min første tanke er at plagene minner mest om stresshodepine, og at du i perioder MÅ hvile; at du ikke kjenner dine begrensninger/slitenhet før kroppen din må si ifra. Kanskje trenger du denne hvilen i perioder; hvordan ville livet/hverdagen sett ut uten? Kanskje er sykdom eneste mulighet du har for å kunne slappe av litt.

Dette er jo bare spekulasjoner, men du kan kjenne litt etter om det er noe i det.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad Spes. allmenmedisin og Idrettslege

Stadige tilbakevendende influensa-

symptom, uten å være influensa.

Hadde det i 10-15 år.

Årsak: allergi/intoleranse mot sjokolade (og nøtter/mandler.)

Tenk helt frisk etter jeg fant ut det, fra dag 1.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...