Gå til innhold

Stadig feber

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 23 år som har stadig feber, hodepine og vond hals. Det går ca 2-3 uker mellom hver gang. Jeg har normalt et ganske godt immunforsvar, men denne høsten har det gått kast i kule. Feberen ligger mellom 38,1 - 38,5, ikke høy, men den merkes godt... Jeg har vært hos min fastlege, men der får jeg beskjed hver gang om å ta meg et par dager hjemme fra jobb. Jeg synes dette begynner å bli fortvilende, som sagt har jeg aldri vært så mye syk og skjønner ikke hva det kan være. Er da ikka normalt å ha forkjølelse/infulensa hver 2-3 uke? Jerninnholdet mitt var visst greit før i høst. Håper du kan gi meg litt mer svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209541-stadig-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det virker som om halsen er utgangspunkt for infeksjonene. Synes legen din bør ta en bakterieprøve av mandlene. Noen har effekt av å pensle mandlene med Klorhexidin hver kveld. Likeledes kan du en periode ta mye C-vitamin ( 1g/døgn) og anti-oksydant-tilskudd, f.eks Avantgarden 3 tabl. morgen og kveld ( fåes på helsekost-butikker). Likeledes bør du undersøke om det er noen i omgangskretsen din som har mye halsbetennelser, og som smitter deg. Dersom problemet vedvarer, bør du be om en henvisning til øre-nese-halslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209541-stadig-feber/#findComment-1525976
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...