Gå til innhold

hva med havregrynsgrøt til baby?

Anbefalte innlegg

Gjest litt uvitende i dag

Da jeg spiser dette til frokost harb jeg gitt litt til minsten på 8 mnd. Han elsker det, mens andre grøter vil han ikke ha.....

Den er laget av havregryn og vann. Syns dere jeg kan gi han det så tidlig? Er det foresten gluten i havregrynene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209544-hva-med-havregrynsgr%C3%B8t-til-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er helt ok. Det er gluten i de fleste grøtene fra nestlè også, altså.

Jeg fikk tips om havregrynsgrøt da babyen min nektet å spise alle nestlè, hipp og småfolk-grøtene. (Hun ville imidlertid ikke ha havregrynsgrøt heller...) Jeg hadde oppi litt morsmelkerstatningspulver i tillegg til vannet. (Men ikke så mye som vannet skulle tilsi...)

Annonse

JA - havregrynsgrøt er flott!

NEI - havre er pr. def glutenfritt. Jeg burde vite det som mor til to cøliakere. MEN - havre går som regel gjennom samme mølla som andre kornslag, derfor kan ikke de som skal ha glutenfri diett spise "vanlige" havregryn likevel. Vi kjøper Bjørns havregryn som er merket glutenfri. Da vet vi at kornet har blitt behandlet på en slik måte at det ikke er fare for glutenrester i produktet. Begge mine barn spiser havregrøt med melk og litt sukker til frokost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...