Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg har slitt med så lenge jeg kan huske. Innimellom hovner jeg veldig opp på begge sider av halsen - helt øverst mot kjevebenet. Kulene blir som store plommer og jeg ser ut som en frosk som kvekker i paringstiden. Jeg får problemer med å snu på hodet og det er fryktelig ubehagelig.

Dette kommer i perioder, og under disse periodene trenger jeg kun å tenke på mat, så hovner jeg veldig opp. Jeg hovner kun opp utvendig, men lurer på om dette kan utvikle seg slik at jeg begynner å hovne innvendig i halsen! Er det noen enkel behandling for dette - og til slutt er dette arvelig. Både min far og den ene broren min har også slitt med det samme problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20959-spyttstein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til makas

Det høres ut som dette kan være forstyrrelser i spyttkjertlene. Som du sikkert vet vil aktiviteten der begynne allerede ved tanken på mat, og øke ved spyttkrevende måltider. Kjertlene vil kunne hovne opp hvis du produserer mye spytt eller har noen form for avløpshinder.

Det er ikke trolig at dette vil kunne gi opphovning inne i halsen. Er du usikker bør evt en øre, nese, halslege se videre på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20959-spyttstein/#findComment-91199
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...