Gå til innhold

eye.q

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med eye.q de vil dele?

Har lest en del om det og det høres veldig bra ut,skel hjelpe for veldig mye bla for ad/hd.Mitt barn har gått på det i noen uker nå,lurer på om andre har prøvd det?

Vet om barn som har sluttet med ritalin og gått over til eye.q og dette har fungert veldig bra.

Er skeptisk til legemiddel produkter og er villig til å prøve alt før jeg tar det steget,spesiellt når det gjelder barna.

Det er jo gift.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209594-eyeq/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en søster med to sønner som begge har diagnosen adhd. Først gikk begge på conserta/ritalin, men byttet denne ut med eye q fordi de ikke følte de hadde noe å tape på og forsøke det.

Det fungerte greit en kort stund, men så gikk det helt skeis. Nå er begge sønnene (11 og 6 år gamle) tilbake på ritalin og fungerer helt flott.

Søsteren min merker med en gang på sønnene sine dersom hun har glemt å gi dem medisin. Det har helt tydelig effekt på dem.

Eldstemann ble veldig ensom og utenfor før medisinering. Ingen orket å være sammen med ham fordi han helt manglet "sosiale antenner" og var veldig intens.

Etter medisinering er han er rolig og harmonisk gutt med mange venner som klarer seg godt på skolen. Han kan konsentrere seg om oppgaver og er mye mer tilstedeværende enn før medisiner.

Han klarer nå å ta i mot en beskjed med samensatte oppgaver. Tidligere kunne han ikke ta til seg annet enn helt enkle beskjeder med en og en oppgave av gangen.

Jeg ser utrolig stor forskjell på den eldste sønnen til søsteren min før og etter medisinering. Hadde jeg hatt barn med lignende problemer ville jeg ikke tvilt lenge med å prøve ut medisiner av typen ritalin!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209594-eyeq/#findComment-1520510
Del på andre sider

Jeg har en søster med to sønner som begge har diagnosen adhd. Først gikk begge på conserta/ritalin, men byttet denne ut med eye q fordi de ikke følte de hadde noe å tape på og forsøke det.

Det fungerte greit en kort stund, men så gikk det helt skeis. Nå er begge sønnene (11 og 6 år gamle) tilbake på ritalin og fungerer helt flott.

Søsteren min merker med en gang på sønnene sine dersom hun har glemt å gi dem medisin. Det har helt tydelig effekt på dem.

Eldstemann ble veldig ensom og utenfor før medisinering. Ingen orket å være sammen med ham fordi han helt manglet "sosiale antenner" og var veldig intens.

Etter medisinering er han er rolig og harmonisk gutt med mange venner som klarer seg godt på skolen. Han kan konsentrere seg om oppgaver og er mye mer tilstedeværende enn før medisiner.

Han klarer nå å ta i mot en beskjed med samensatte oppgaver. Tidligere kunne han ikke ta til seg annet enn helt enkle beskjeder med en og en oppgave av gangen.

Jeg ser utrolig stor forskjell på den eldste sønnen til søsteren min før og etter medisinering. Hadde jeg hatt barn med lignende problemer ville jeg ikke tvilt lenge med å prøve ut medisiner av typen ritalin!

Takk for svar og gode råd,du gav meg noe å tenke på der.

Er bare så skeptisk siden ritalin og concerta inneholder amfatamin,det blir man jo avhengeg av og man vet jo ikke langtidsvirkningene eller om det skader hjernen.

Eye.q skal jo være på sitt opptimale etter 12 uker,får krysse fingrene.

Men innser jo at slik ting er nå er situasjonen uholdbar,han skyver alle fra seg med oppførselen sin.Hadde vært utrolig godt om ting kunne bli litt bedre.Er på grensen til å ikke orke mere.Barna som sliter med disse problemene har det nok vanskelig,men det er utrolig slitsomt og krevende og være foreldre også.

Hvis ikke eye.q virker godt nok til over nytt år,må vi vel bare prøve andre ting.

Dette går bare ikke lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209594-eyeq/#findComment-1520564
Del på andre sider

Gjest adhd og mye mer

Takk for svar og gode råd,du gav meg noe å tenke på der.

Er bare så skeptisk siden ritalin og concerta inneholder amfatamin,det blir man jo avhengeg av og man vet jo ikke langtidsvirkningene eller om det skader hjernen.

Eye.q skal jo være på sitt opptimale etter 12 uker,får krysse fingrene.

Men innser jo at slik ting er nå er situasjonen uholdbar,han skyver alle fra seg med oppførselen sin.Hadde vært utrolig godt om ting kunne bli litt bedre.Er på grensen til å ikke orke mere.Barna som sliter med disse problemene har det nok vanskelig,men det er utrolig slitsomt og krevende og være foreldre også.

Hvis ikke eye.q virker godt nok til over nytt år,må vi vel bare prøve andre ting.

Dette går bare ikke lenger.

Ja, du har helt rett, langtidsvirkningene vet en ingen ting om.

Tror nok at hver enkelt må vurdere selv om problematikken er så stor at barna bør settes på medisiner.

Dette er individuelt, noen kan klare seg uten og likevel fungere bra, andre er "nødt" til å ta medisiner for å kunne fungere.

Når det gjelder eye-q har jeg ingen tro på at dette løser denne problematikken, så sant barnet ikke er i underskudd på fettsyrer. Barn som har et variert og normalt kosthold trenger ikke slike tilskudd.

Har selv prøvd mye forskjellig alternativ behandling på mine to som har ADHD og ADHD/TS diagnoser, alt uten effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209594-eyeq/#findComment-1520734
Del på andre sider

Ja, du har helt rett, langtidsvirkningene vet en ingen ting om.

Tror nok at hver enkelt må vurdere selv om problematikken er så stor at barna bør settes på medisiner.

Dette er individuelt, noen kan klare seg uten og likevel fungere bra, andre er "nødt" til å ta medisiner for å kunne fungere.

Når det gjelder eye-q har jeg ingen tro på at dette løser denne problematikken, så sant barnet ikke er i underskudd på fettsyrer. Barn som har et variert og normalt kosthold trenger ikke slike tilskudd.

Har selv prøvd mye forskjellig alternativ behandling på mine to som har ADHD og ADHD/TS diagnoser, alt uten effekt.

Det var jo trist å høre at det ikke har hjulpet med noen alternativ medesin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209594-eyeq/#findComment-1521024
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...