Gå til innhold

Perfekt pepperkakehus

Anbefalte innlegg

Gjest Elibesadette
Skrevet

Når man har laget ferdig veggene og taket og skal steke det, heves det jo litt utover i ovnen. Altså, er ikke så fine og jevne kanter etter at det er stekt.

Hvordan får dere et perfekt pepperkakehus? Jeg og lillegull skal lage et fint ett i år, håper vi.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi kjøper et ferdig på butikken, så vi bare setter det sammen.

Skrevet

Du kan skjære til sidene med pizzaskjærer e.l i det du tar de ut av ovnen. Da vil de fremdeles være myke ei lita stund.

Gjest Elibesadette
Skrevet

Du kan skjære til sidene med pizzaskjærer e.l i det du tar de ut av ovnen. Da vil de fremdeles være myke ei lita stund.

Kan man det? Da må jeg prøve det! Tusen takk fro tips!

Skrevet

Bare skriv "BANDIDOS" eller "HELLS ANGELS" over døra på det, så kan det se ut hvordan det vil...

:-)

Skrevet

Vi gjorde iallefall det på kokkeskolen for hundre år siden.

Annonse

Skrevet

Bare skriv "BANDIDOS" eller "HELLS ANGELS" over døra på det, så kan det se ut hvordan det vil...

:-)

he he

Gjest Persille
Skrevet

Ellers kan du legge dem 20-30 sekunder i mikroen, da blir de også myke og kan skjæres til...

Skrevet

Går an å skjære til når det nystekt.

Ellers kan det meste lappes og ordnes med melisglasur.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er jo bare sjarmerende at det er litt skjeft og skakt da.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

De trenger også hus.

Knus alt sammen og legg litt pynt på toppen = hva som skjedde i Drammen for noen år siden.

Da slipper man unna dårlig samvittighet over å spise opp kunstverket:p

Annonse

Skrevet

Legg på malene og finskjær veggene med en gang du har tatt pepperkakene ut av ovnen. Da blir de rette og fine

Skrevet

Knus alt sammen og legg litt pynt på toppen = hva som skjedde i Drammen for noen år siden.

Da slipper man unna dårlig samvittighet over å spise opp kunstverket:p

God ide!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...