Gå til innhold

"Lift Me" - Madrugada/Ane Brun

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ane Brun har en kjempestemme hun da. Tror det er veldig mange som er uenige med deg i at hun har en dårlig stemme :)

At Ane Brun har en bra stremme lar seg nok diskutere, for jeg er i alle fall ikke enig i det. Ho er eneste ankepunktet mot hele "Lift Me", om noen ankepunkter finnes.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• fei1365380229

7

• mariaflyfly

4

• collins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skal man sammenligne stemma til Sivert Høyem med noen, må det da bli Nick Cave. Innimellom er han så til de grader Nick Cave at jeg får ståpels på ryggen. :-)

Men altså, muligens ikke Nick Cave på hans aller beste dag. Michael Stipe og Sivert Høyem syns jeg ikke minner om hverandre i det hele tatt.

Før jeg visste om Madrugada. Gikk jeg rundt å trodde at de var REM`s "The Kids are on high street, de spilte på P4.*s*

Skrevet

At Ane Brun har en bra stremme lar seg nok diskutere, for jeg er i alle fall ikke enig i det. Ho er eneste ankepunktet mot hele "Lift Me", om noen ankepunkter finnes.

Tja, jeg syns hun har en fin stemme ihvertfall :o)

Skrevet

Siden alderen er vanskelig å reversere, så satser jeg hardt og tungt på at det er oss modne kvinner som er i skuddet nå, også hos deg unge:-)

Ei 40 år Madrugada-groupie....det ække patetisk det....?

I dempet belysning kan vi gå for å være 25. Uansett går det nok bra.

Jeg tror han har brune øyne. Og lang (1,96) og mager er han. Men akk, så skjønn.

Skrevet

Før jeg visste om Madrugada. Gikk jeg rundt å trodde at de var REM`s "The Kids are on high street, de spilte på P4.*s*

Det gjorde jeg også :o). Jeg mente selvfølgelig at REM og Madrugada minnet om hverandre jeg også, ikke Depeche Mode som jeg har skrevet lenger ned.

Det er den siste Cd'en til Aha som minner meg om Depeche Mode.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå har jeg vært R.E.M.-fan siden de ga ut første plata første halvdel av åttitallet og Madrugada-fan fire-fem år, og jeg syns ikke de minner særlig om hverandre. Jeg er kanskje for ihuga fan av begge bandene til ikke å høre forskjellene. :-)

Skrevet

Det ble vi absolutt ikke enige om :-)

Jeg liker musikk, punktum. Å spørre hva slags musikk jeg liker opplever jeg like umulig å svare på som den gang jeg spilte gitar, og folk spurte "hva spiller du for slags musikk, da?"

Og joda - jeg skjønner dette med Madrugada, og jeg påstår jo ikke at det er dårlig. Men "rått" krever jo at det er litt trøkk e.l., i musikken, og det eksisterer overhodet ikke i Madrugadas kjedelige sovemusikk :-)

"..........................................."

Prozak, jeg vil anbefale deg Grit. Det albumet er langt ifra søvndyssende.

Skrevet

Ane Brun har en kjempestemme hun da. Tror det er veldig mange som er uenige med deg i at hun har en dårlig stemme :)

Nå har jeg hørt låta en gang til. Å si at Ane Brun har en har en kjempestemme er faen meg en STOR overdrivelse! ;)

Skrevet

Prozak, jeg vil anbefale deg Grit. Det albumet er langt ifra søvndyssende.

Jo, det er dønn kjedelig og totalt intetsigende. For meg :-)

"............................................"

Skrevet

Kåbbåi, kåbbai, kåbbai... :).

Føler liksom ikke at Madrugada er et rockeband. De minner meg litt om Depeche Mode til tider, er det rock?

Jeg er skikkelig dårlig til å kategorisere musikk, eller det finnes tre sorter:

a)Bra

b)Ræva og

c)Intensigende ræl :)

"De minner meg litt om Depeche Mode til tider, er det rock?"

I den enkle, og den eneste nødvendige definisjonen, så vil jeg si at depeche mode blir pop/rock. Det er selvfølgelig mulig å begynne å dele inn i enda flere underkategorier, men det har jeg sjelden sett noe poeng i.

Skrevet

Jo, det er dønn kjedelig og totalt intetsigende. For meg :-)

Ok.

For meg er det fantastisk.

Skrevet

Ane Bruns både stemme og framtoning, syns jeg er så langt fra Dolly Parton det er mulig å komme.

Ane er veldig lite utseendefiksert, framstår svært naturlig uten å "dolle seg", og den sårbarhet og "sjel" hun har i stemmen, gjør henne, sammen med Anneli Drecker, til det beste vi har av kvinnelige artister i Norge i dag.

Jeg aner ingenting om hennes fremtoning, men synes ikke hun har noen stor stemme akkurat.

Skrevet

Jeg aner ingenting om hennes fremtoning, men synes ikke hun har noen stor stemme akkurat.

Man trenger ikke ligne Celine Dion eller Whitney Houston for å ha en bra stemme. Takke meg heller stemmer med særpreg, "twist" og sårbarhet, følelse. Det har Ane Brun mengder av i sin stemme. Etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...